چهارشنبه 25 مهر 1403 - 15:50

کد خبر 665264

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 12:08:08


قتل هولناک تازه داماد به دست اعضای خانواده زن دوم


رکنا/ پسر 35 ساله ای که دامادشان را با همدستی خواهر و پدرش به قتل رسانده و جسدش را بعد از تکه تکه کردن به آتش کشیده بودند توسط قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به قصاص محکوم شد و حال در زندان مرکزی تبریز منتظر اجرای حکم قصاص خود است.

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که زنی میانسال با مراجعه به دایره جنایی پلیس آگاهی تبریز گزارش مفقودی همسرش را به پلیس داد.
به دنبال این گزارش کارآگاهان بعد از کسب تکلیف و اخذ دستور قضایی از بازپرس ویژه قتل تبریز، تحقیقات خود را برای پیدا کردن حمید، شوهر زن میانسال آغاز نمودند.
اما در ادامه تحقیقات پلیس متوجه ازدواج دوم حمید شد، ازدواجی که همسر اولش کاملا از آن بی  اطلاع بود. آنان سراغ رقیه، همسر دوم حمید که تا این زمان هیچ کسی از وجود وی اطلاعی نداشت رفتند و بعد از گذشت 13 روز، او را به عنوان مظنون پرونده دستگیر کردند.
با دستگیری زن جوان مشخص شد او یک سال است که به طور پنهانی با حمید ازدواج کرده است و هیچ کس به جز خانواده رقیه کسی از آن اطلاع نداشت.
همچنین مشخص شد حمید اندکی قبل از مرگش یکی از خانه های خود را دور از چشم همسر اولش به فروش می رساند و پول آن را در گاوصندوق خانه رقیه مخفی می کند. رقیه که از این ماجرا مطلع می شود، فوری خبر فروش خانه توسط شوهرش را به اطلاع پدرش می رساند؛ پدر رقیه که در این میان پول لازم بود از داماد خود مبلغ 2 میلیارد ریال قرض می خواهد اما آقای داماد می گوید ندارم و از دادن پول به پدرزن خود خودداری می کند.
نقشه قتل تازه داماد
پدرزن که از این کار دامادش بسیار عصبانی می شود تصمیم به انتقام می گیرد و با همراهی پسرش حسن و رقیه نقشه شومی را برای تازه داماد می کشند؛ پدر و پسر در منزل رقیه پنهان می شوند و از او می خواهند به هر نحوی شده حمید را به منزل بکشاند. 
رقیه موفق به این کار می شود و حمید را به خانه می کشاند، اما به محض ورود به خانه غافلگیر می شود چرا که با حمله ناگهانی پدر زن و برادرزنش مواجه می شود؛ آنان حمید را تا حد مرگ کتک می زنند؛ دست و پایش را می بندند و اعضای بدنش را تکه تکه می کنند.
به آتش کشیدن تکه های جسد
بعد از قتل حمید، حسن تکه های جسد را در داخل خودرو حمید قرار می دهد و بعد از انتقال به بیراهه ای در اطراف تبریز، خودرو را در حالی که تمام تکه های جسد در آن محبوس شده بود به آتش می کشد تا اثری از این جنایت باقی نماند و پرونده قتل حمید برای همیشه بسته شود؛ اما تحقیقات بازپرس جنایی تبریز همه چیز را برملا ساخت.
پلیس حسن و پدرش را نیز دستگیر می کند. بعد از دستگیری، حسن قتل را به تنهایی بر عهده می گیرد و پدر و خواهر خود را از این قتل مبرا می داند و می گوید آنان فقط در کشیدن دامادمان به خانه و کتک زدن او نقش دارند اما قتل را فقط من خودم انجام دادم و آنان در این مورد کاملا بی گناه هستند.
با اعتراف حسن به قتل دامادشان، پرونده با صدور کیفرخواست از شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان ارسال و جلسه رسیدگی به محاکمه این پسر 35 ساله در دادگاه مذکور برگزار می شود.
در ابتدای جلسه، رییس دادگاه از اولیای دم مقتول می خواهد تا درخواست خود را به دادگاه ارایه دهند که همسر اول مقتول و نیز دختر 18 ساله اش قصاص نفس متهم را از دادگاه می خواهند.
قضات دادگاه نیز بعد از شنیدن دفاعیات هر سه متهم و با توجه به صدورکیفرخواست از شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز و نیز درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول، به شرح زیر اقدام به صدور رای می نمایند:
حسن (متهم ردیف اول)، به اتهام مباشرت در قتل عمد به قصاص نفس از طریق آویختن به چوبه دار در زندان مرکزی تبریز
پدر حسن (متهم ردیف دوم)، به اتهام معاونت در قتل عمد به تحمل 20 سال حبس
رقیه (متهم ردیف سوم)، به اتهام معاونت در قتل عمد به تحمل 13 سال حبس 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط