چهارشنبه 25 مهر 1403 - 15:47

کد خبر 665449

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 13:39:06


آب انبارهای موقوفه یزد آبگیری می‌شوند


ایسنا/ شهردار یزد در خصوص نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که اکثر آب انبارهای سطح شهر موقوفه‌اند، گفت: با توافق انجام شده با این اداره کل، مقرر شد اولین آب انبار برای آبگیری و استفاده در فضای سبز شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد. 

ابوالقاسم محی الدینی، شهردار یزد اظهار کرد: اولین نمونه از این اقدام، آب انبار جنب امامزاده سید نصرالله(ع) در بلوار مدرس است که به زودی برای آبیاری فضای سبز شهر یزد آبگیری و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین درباره آزادسازی پلاک های موقوفه‌ای که در مسیر معابر شهری و طرح‌های عمرانی قرار می‌گیرد و همچنین جایگزین هایی که باید در اختیار اوقاف قرار بگیرد، تصمیماتی گرفته شد.

شهردار تصریح کرد: خوشبختانه در مورد برخی از طرح‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که نیاز به تصمیم گیری در مدیریت شهری بود، نیز تصمیم گیری و زمان اجرایی شدن این تصمیمات هم  مشخص شد.

وی آزادسازی پلاک های موقوفه در مسیر معبر ۱۸ متری کوچه بیوک و پروژه پیامبر اعظم(ص) را از محورهای این نشست عنوان کرد و گفت: تعدادی پلاک موقوفه در مسیر معبر ۱۸ متری کوچه بیوک وجود دارد که خوشبختانه توافق نهایی صورت گرفت و انشاالله در روزهای آینده کار اجرایی آزادسازی آن‌ها شروع می شود. در خصوص طرح پیامبر اعظم(ص) نیز تعدادی از پلاک های موقوفه در مسیر هستند که نقشه‌های مربوطه تهیه شده و در حال قیمت گذاری است تا بتوانیم آن پلاک ها را از اوقاف خریداری و آزادسازی کنیم و یا این که در قبال آن به اوقاف معوض بدهیم.

محی الدینی در پایان در خصوص زمین ۸۰ هکتاری در حریم شهر بعد از دروازه قرآن که در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است، گفت: در این خصوص مقرر شد طرح احداث کارگاه های مشاغل مزاحم شهری توسط اداره اوقاف برای این زمین ها تهیه شود و اوقاف به عنوان متولی و سرمایه گذار وارد شود و شهرداری هم اقداماتی که در خصوص تغییرکاربری در کمیسیون ماده ۵ باید انجام شود را دنبال کند تا انشاالله این زمین ها مورد بهره برداری قرار گیرد و نیّت موقوفاتی که بوده اجرا شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط