چهارشنبه 25 مهر 1403 - 15:52

کد خبر 665455

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 13:43:28


سکوت کاسترو شکست: فهمیدم چرا رونالدو بهترین است


ورزش 3/ لوئیس کاسترو برای اولین بار پس از ترک النصر در مصاحبه با مارکا سکوت خود را شکست و در مورد برکناری اش و نیز کار با رونالدو حرف زد.
 کاسترو یک ماه پیش النصر را ترک کرد و مارکا را برای شکستن سکوت خود انتخاب کرد. او البته گلایه ای ندارد و معتقد است کاری که باید را در این تیم عربستانی انجام داد و از کار با کریستیانو رونالدو نیز به عنوان یم همکاری خاطره انگیز یاد کرد.
کاسترو در ارزیابی خود از روزهای حضور در النصر گفت: «ما جام قهرمانان عرب را بردیم، فینال جام حذفی را در ضربات پنالتی باختیم و در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کنار رفتیم. فصل بسیار فشرده ای بود، با بازی های زیاد. انتظارات زیادی برای بازیکنانی که در ترکیب داشتیم وجود داشت: کریستیانو، مانه، بروزوویچ، لاپورت و... از بیرون فکر می کردند، آنها همه چیز را به دست خواهند آورد. اما رقبای ما (الهلال، الاهلی، الاتحاد...) نیز همین هدف را دنبال می کردند.
کاسترو ادامه داد: «ما این احساس را داریم که بدون الهلال اوضاع فرق می کرد، اما زندگی همین است. رئال مادرید نیز همیشه به اهداف خود نمی رسد زیرا بارسا وجود دارد و بالعکس. النصر پروژه جدیدی را آغاز کرده است و من خوشحالم زیرا فراتر از عناوین، ما به عنوان یک باشگاه در جهات مختلف رشد زیادی داشتیم
با فوتبالیست های النصر که به آنها اشاره کردید، فکر می کنید چه اشتباهی رخ داد؟ «الهلال میتروویچ، کتنسلو، نوس، بونو، میلینکوویچ ساویچ را هم داشت. این تیم رکورد گینس را برای پیروزی های متوالی شکست، اما ما هم بدشانس بودیم مثل پنالتی ای که در جام حذفی از دست دادیم. البته جای بهانه و توجیه دیگر نیست. ما همه تلاشمان را کردیم و از این نظر، من وجدان راحتی دارم. ما همه چیزمان را دادیم و باعث شدیم تیم پیشرفت کند.»
شما مربی با بیشترین پیروزی در سال 2024 بودید. فکر می کنید جدایی شما ناعادلانه بود؟ «یک چیز واضح است، ما مربیان در باشگاه هستیم تا زمانی که هیئت مدیره تصمیم دیگری بگیرد. عجیب بود چون هرگز در وسط فصل همکاری ام تمام نشده بود. سازگاری برایم سخت بود، اما به این فکر نمی‌کنم که ناعادلانه بود یا نه. النصر همیشه با ما بسیار درست رفتار می کرد.»
کار با کریستیانو رونالدو چگونه بود؟ «کریستیانو بهترین بود، هست و خواهد بود. شما هر روز در هر جلسه تمرینی آن را می بینید. او میل همیشگی به بازی کردن، رکوردشکنی، زدن زیباترین گل ها دارد. وقتی نزدیک به او هستید می فهمید چرا او بهترین است. او همچنان در هر کاری که انجام می دهد قاطع است. رونالدو می داند که فوتبال تقریبا همه چیز را به او داده است و عشق زیادی به آن دارد.»


رونالدو در دوران حرفه ای خود 907 گل به ثمر رسانده است. آیا سد 1000 را خواهد شکست؟ «این فقط به خودش بستگی ندارد. ما سعی کردیم از کریس نهایت استفاده را ببریم و باعث شدیم او سال 2023 را به عنوان بهترین گلزن سال به پایان برساند (54 گل). امیدوارم محیط مساعدی در اطراف خود داشته باشد و از مرز 1000 گل عبور کند.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط