چهارشنبه 25 مهر 1403 - 15:49

کد خبر 665462

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 13:52:58


اولین انتقاد جنجالی از سرمربی جدید انگلیس


طرفداری/مربی سابق تاتنهام معتقد است فدراسیون فوتبال انگلیس باید به گزینه‌های داخلی فرصت می‌داد.
هری ردنپ، سرمربی سابق تاتنهام، در مصاحبه با اسکای اسپورتس، انتقاداتی را به انتصاب توماس توخل به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس وارد کرد.
توخل جانشین گرت ساوتگیت شده است و قراردادی 18 ماهه با انگلیس امضا کرده که تا پایان جام جهانی 2026 ادامه دارد. این سرمربی سابق چلسی، اولین سرمربی آلمانی تاریخ سه‌شیرها است و با آنتونی بری، مربی انگلیسی و دستیار خود، همکاری خواهد کرد.
ردنپ اما نسبت به این انتخاب ابراز ناامیدی کرده است. او معتقد است فدراسیون فوتبال باید به مربیان انگلیسی فرصت بیشتری بدهد و علاوه بر این، ادعا می‌کند توخل موفقیت چشمگیری در کارنامه خود نداشته است. ردنپ در این خصوص گفت:
توخل موفقیت چشمگیری در باشگاه‌های خود نداشته است
 آیا می‌توانیم بگوییم که توخل موفقیت چشمگیری در باشگاه‌ها داشته است؟ نه نمی‌توانیم. او در چند باشگاه فقط آمده و رفته است. من به شدت معتقدم که باید یک مربی انگلیسی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، اما متاسفانه گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود نداشت. مالکان خارجی باشگاه‌های لیگ برتری، به طور معمول به سراغ مربیان خارجی می‌روند و همین موضوع فرصت‌های کمی را برای مربیان انگلیسی باقی گذاشته است. تنها چند مربی انگلیسی در لیگ برتر مشغول به کار هستند. با توجه به سرمایه‌گذاری هنگفتی که فدراسیون فوتبال انگلیس روی دوره‌های مربیگری انجام می‌دهد، این وضعیت بسیار ناراحت‌کننده است.
ردنپ همچنین به تفاوت‌های بین مربیگری در سطح باشگاهی و تیم ملی اشاره کرد و گفت:توخل با کلوپ فرق دارد
 اینکه توخل به عنوان اولین تجربه مربیگری‌اش در سطح ملی، هدایت تیم قدرتمندی مثل انگلیس را بر عهده گرفته، جای سوال دارد. ما شاهد موفقیت‌هایی مانند یورگن کلوپ در لیورپول بوده‌ایم که سال‌ها در این تیم ماندگار شد، اما توخل با کلوپ فرق دارد. برای موفقیت در تیم ملی، به علاوه دانش فنی، به درک عمیقی از فوتبال انگلیس و توانایی ایجاد روحیه تیمی قوی نیاز است. مربی تیم ملی باید عقل سلیم داشته باشد و بتواند بازیکنان را به خود و به کشورشان متعهد کند. اما واقعیت این است که مربیان تیم‌های ملی فرصت بسیار محدودی برای کار با بازیکنان دارند و عملاً امکان تمرینات منظم و طولانی‌مدت وجود ندارد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط