پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 11:52

کد خبر 666204

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 09:42:55


انتقاد تُند استاندار کرمان به واگذاری پروژه چندهزار میلیاردی شرکت مس به یزدی‌ها


فارس/ استاندار کرمان گفت: شرکت ملی مس در حالی پروژه‌ای را به یک شرکت یزدی داده است که این پروژه ماهانه ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد تومان صورت‌وضعیت و سالانه حدود یک‌هزار میلیارد تومان سود دارد و ما پیگیری می‌کنیم که این پروژه به شرکت بومی سپرده شود زیرا یزدی‌ها یک دیوار را هم برای گل‌کاری به ما نمی‌دهند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در صدوسومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع راهکارهای رفع میانه گمشده در استان اظهار کرد: صنایع بزرگ پیشران و متحرک استان، کشور و منطقه هستند و نیروی انسانی زیاد و ظرفیت مالی، امکان رقابت و تاب‌آوری بهتری دارند و برای شرکت‌های خطرپذیر ظرفیت‌ساز هستند.

وی بیان داشت: شرکت‌های بزرگ در استان کرمان با اینکه ظرفیت خوبی دارند و مجموعه‌های خوبی هستند اما تبدیل با سم شده‌اند زیرا آنها را دیده‌ایم و شرکت‌های پایین‌دست را ندیده‌ایم و شرکت‌های کوچک و متوسط در کنار این شرکت‌ها به هزار و یک دلیل شکل نگرفته است و غفلت شده است‌.

استاندار کرمان با تأکید اینکه مدیران غیربومی یکی از دلایل عدم توسعه شرکت‌های پایین‌دستی در کنار شرکت‌های بزرگ هستند، افزود: وقتی دوره‌ای که مدیر بومی در رأس یک شرکت بزرگ بوده است را با دوره حضور یک مدیر غیربومی مقایسه کنید، این دوره‌ها کاملاً متفاوت است‌.

فداکار اضافه کرد: امروز که مدیران فولادی در استان کرمان بومی هستند، اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و شرکت‌های جنبی ایجاد می‌شود و مسئولیت اجتماعی بیشتری را انجام می‌دهند.

وی ابراز داشت: مدیر غیربومی هم زمانی توانسته در استان عملکرد خوبی داشته باشد که در کنار یک مدیر بومی بوده است.

استاندار کرمان ادامه داد: مدیر بومی انرژی و انگیزه بیشتری دارد و دلش می‌خواهد کاری برای استان انجام دهد و به خودش و سایرین انگیزه می‌دهد، اما مدیران غیربومی انگیزه بومی‌ها را هم می‌گیرند.

فداکار خاطرنشان کرد: گاهی خدمات زیربنایی خوبی ارائه نمی‌دهند و سرمایه‌گذار را خسته می کنند.

وی اظهار داشت: تأمین مالی یکی از مهمترین نیازهاست و شرکت‌های بزرگ باید تأمین مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط را در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌ها انجام دهند، اما این شرکت‌ها به علت توزیع سود یک‌ساله به سهامداران، خودشان هم دنبال منابع مالی و تامین مالی هستند تا منابع مالی استان را بخورند.

استاندار کرمان بیان کرد: شرکت ملی مس در حالی پروژه‌ای را به یک شرکت یزدی داده است که این پروژه ماهانه ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد تومان صورت‌وضعیت و سالانه حدود یک‌هزار میلیارد تومان سود دارد و ما این را پیگیری می‌کنیم که این پروژه به شرکت بومی سپرده شود زیرا یزدی‌ها یک دیوار را هم برای گل‌کاری به ما نمی‌دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط