پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 11:56

کد خبر 666207

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 11:15:00


افزایش ۹ درصدی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در گیلان


فارس/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۹ درصدی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این استان گفت: بر اساس آمار یک‌هزار و ۵۱۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در نیمه نخست امسال در استان شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد بیشتر است.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۹ درصدی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این استان اظهار کرد: بر اساس آمار یک‌هزار و ۵۱۴ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در نیمه نخست امسال در استان شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد بیشتر است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به برخورد با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی گفت: بیشترین موارد شناسایی شده توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، لنگرود، تالش، آستارا و ماسال بوده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از مجموع تغییر کاربری‌های شناسایی شده برای ۱۵۳ مورد تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی اجرا شد که بیشترین آنها در شهرستان‌های لاهیجان، شفت و سیاهکل انجام بوده است.

محمدی با بیان اینکه نیروی انتظامی با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی برخورد می‌کند، تصریح کرد: طبق این تبصره اگر مرتکب پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدام خود ادامه دهد، نیروی انتظامی موظف است بر اساس درخواست جهاد کشاورزی از ادامه کار مرتکب جلوگیری کند که در این موارد این‌گونه اقدام شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط