پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:51

کد خبر 666214

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 09:54:39


عبور از عرض بزرگراه جان ۲ عابرپیاده را گرفت


ایرنا/ معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور پایتخت با اشاره به مرگ ۲ شهروند به دلیل عبور عرضی از بزرگراه گفت: کارشناسان راهور برای این ۲ عابر بی احتیاط سهم تقصیر در نظر گرفته‌اند.

سرهنگ فیروز کشیر روز پنجشنبه با بیان اینکه این بی احتیاطی جان دو جوان را گرفت، اظهار کرد: پلیس راهور بارها و بارها از طریق مختلف در خصوص عدم تردد عابرین پیاده از عرض بزرگراه‌ها هشدارهای لازم را داده ولی باز هم معدود افرادی برای زودتر رسیدن به مقصد این کار خطرناک را انجام می‌دهند که جز به وجود آمدن اتفاقات ناگوار حاصلی در پی ندارد.

وی افزود: حادثه اول در ساعت ۰۰:۳۵ بامداد امروز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه اشرفی اصفهانی قبل از پونک بین سواری پژو ۲۰۶ و عابر پیاده مرد ۳۴ ساله‌ای که قصد عبور از عرض بزرگراه را داشت روی داد که متاسفانه در این حادثه عابر پیاده در دم جان باخت.

بنابر گزارش ایرنا، سرهنگ کشیر به جزییات حادثه دوم نیز اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در ساعت ۰۱:۱۵ امروز در محدوده بزرگراه علامه جعفری به غرب بعد از پل آزادگان یک دستگاه سواری برلیانس که در این مسیر در حال تردد بود، با عابر پیاده ۲۱ ساله‌ای که قصد عبور از عرض بزرگراه را داشته برخورد کرد که در این حادثه نیز عابر پیاده به کام مرگ فرو رفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خود را جای راننده‌ای بگذارید که در بزرگراهی که هیچ تصوری از اینکه عابر پیاده در آن بتواند در آن تاریکی شب به ناگاه در آن راه برود و بدون ترس و دلهره از برخورد خودروها قصد سالم رسیدن به آن سوی راه را داشته باشد؛ می‌بینید که برخورد اجتناب ناپذیر است و راننده دیگر فرصتی برای عکس العمل و فرار از تصادف ندارد و به ناچار با عابر پیاده برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر این عابرین پیاده توقع دیده شدن را از سوی رانندگان دارند و می‌خواهند که راننده در آن تاریکی هوا و آن‌هم در بزرگراهی که سرعت‌ها بالاست، آنها را ببیند که این توقع و انتظاری بس زیاد و خودخواهانه است.

به گفته وی، جای تردد عابر پیاده در وسط بزرگراه نیست و راننده نمی‌تواند در لحظه سرعت خود را مثلا از ۸۰ کیلومتر به صفر برساند لذا برخورد با عابرین پیاده بی احتیاط اینجا اجتناب ناپذیر است؛ البته رانندگان نیز می‌بایست در هر شرایطی توجه و دقت لازم را به جلو و اطراف داشته باشند و با احتیاط و در نظر گرفتن تمامی شرایط رانندگی کنند.

سرهنگ کشیر از عابرین پیاده درخواست کرد: به هیچ عنوان بزرگراه‌ها را برای ترددهای عرضی خود انتخاب نکرده و همیشه از پل‌های هوایی هر چند گاهی تا رسیدن به آن فاصله‌ زیادی را باید طی کنند استفاده و جان خود را به خاطر چند دقیقه زودتر رسیدن به آنسوی بزرگراه، به خطر نیندازند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط