پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:56

کد خبر 666380

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 12:03:40


سازش ۴۰ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان صحنه


ایرنا/ فرماندار شهرستان صحنه در شرق کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده منجر به سازش بین زوجین شده است.

غلامرضا شهبازی، فرماندار شهرستان صحنه در شرق کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خانواده شهرستان صحنه، مطابق آمار اخذ شده از مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، ۴۰ درصد پرونده‌های طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست سال جاری منجر به صلح و سازش بین زوجین شده است.
وی افزود: مستند به ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ جهت کاهش طلاق توافقی زوجین متقاضی موظف هستند قبل از تشکیل پرونده در دادگاه، به مراکز مشاوره مراجعه کنند و زوجینی که متقاضی طلاق بوده با ثبت نام در سامانه تصمیم از ارایه خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند خواهند شد.
شهبازی خاطر نشان کرد: مرکز خدمات روانشناختی آرامش و روان مهر۲ مرکز مورد تایید دادگستری شهرستان صحنه هستند که اقدام به خدمات مشاوره خانواده در بخش های مختلف می کنند.
فرماندار شهرستان صحنه ادامه داد: یکی از معضلات اجتماعی کشور و همچنین شهرستان صحنه مساله طلاق و آسیب‌های خانواده است به طوریکه افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد، لذا مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
شهرستان صحنه با جمعیتی افزون بر ۷۷ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط