پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 16:58

کد خبر 666465

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 12:46:44


تخلفات حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری کاهش یافت


تسنیم/ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و نظارت‌های مستمر مسئولان ذی‌ربط، تخلفات در حوزه سلامت تا  حد زیادی کاهش یافته اما همچنان می‌طلبد که این نظارت‌ها تداوم داشته باشد.

سیدنصرالدین صالحی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری در نشست با مدیرکل پزشکی قانونی استان و اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی استان، با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های حوزه سلامت در نظام پزشکی رسیدگی می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و نظارت‌های مستمر مسئولان ذی‌ربط، تخلفات در حوزه سلامت تا  حد زیادی کاهش یافته اما همچنان می‌طلبد که این نظارت‌ها تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به برخی کمبودها در بخش سلامت گفت: متأسفانه برخی از مطب‌های پزشکان اصلاً در شأن مردم استان نیستند به گونه‌ای که در این مطب‌ها کمترین امکانات مانند سرویس بهداشتی و با حتی دستگاه آبسردکن هم وجود ندارد.

دادستان عمومی شهرکرد ابراز داشت: دستگاه قضا خود را متولی صیانت از حقوق مردم می‌داند و لذا چنانچه این موارد اصلاح نگردد دادستانی اقدام به پلمب مطب مربوطه خواهد کرد.
وی افزود: برخی از تجهیزات بیمارستان‌های استان نیز به‌روز نیستند و شهروندان به دلیل آنکه نمی‌توانند خدمات مورد نیازشان را از این مراکز تأمین کنند چاره‌ای جز سفر به استان همجوار ندارند.
محمد رزم، رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه  اظهار داشت: دادگستری استان در جهت همکاری‌های مشترک با پزشکی قانونی و نظام پزشکی استان، بهترین نیروهای خود را قرار داده است.
وی بیان کرد: پزشکان نگاه‌بانان سلامت انسان‌ها هستند و انجام این وظیفه خطیر همت و شجاعت ویژه‌ای را می طلبد. زمانی که یک پزشک تخلفی مرتکب می‌شود نوع برخورد با وی نباید بگونه‌ای باشد که شجاعت برای ادامه دادن کار را از او سلب کند.
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: تخلف در حوزه سلامت هرچقدر هم کوچک باشد باز زیاد است و لذا باید توجه شود که بروز تخلف در این حوزه به حداقل برسد.
وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه حضور اعضاء هیأت مدیره و دادسرای انتظامی پزشکان در عرصه نظارت می‌تواند تخلفات احتمالی پزشکی را کاهش دهد اما لازم است کمیته‌ای با محوریت معاون دادستان مرکز استان تشکیل و از طریق تیم‌های بازرسی نتایج حاصله را گردآوری و مورد بررسی قرار دهد.
رزم گفت: در برخی از مراجعات مردمی گاهاً گزارش‌هایی واصل شده مبنی بر اینکه برخی پزشکان در مطب‌های شخصی خود به سیستم بیمه متصل نیستند و یا از نگارش نسخه الکترونیکی خودداری می‌کنند.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت که گاهی عمل اشتباه یک فرد به پای همه افراد نوشته می‌شود و می‌تواند عملکرد کل مجموعه را زیر سوال ببرد و لذا نباید اجازه داد که تخلف یک نفر به وجهه و شأن و منزلت سایرین خدشه‌ای وارد سازد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط