پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 17:43

کد خبر 666553

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:39:22


مناسب سازی معابر، مهمترین مطالبه نابینایان بروجردی


ایرنا/ رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: تسهیلات اشتغالزایی، تامین وسایل کمک توانبخشی و مناسب سازی معابر و اماکن عمومی از مهمترین مطالبات افراد نابینا و کم بینا شهرستان است.

کرم رضا پیردایه، رئیس اداره بهزیستی بروجرد به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی نابینایان(روز عصای سفید) با اشاره به برگزاری میز خدمت در اداره بهزیستی بروجرد افزود: دیدار چهره به چهره با نابینایان تحت پوشش بهزیستی شهرستان برای رفع مشکلات این قشر از مددجویان انجام شد.
وی اظهار کرد: بیشترین درخواست ها مربوط به وسایل کمک توانبخشی شامل عصا، عینک طبی، ساعت گویا، هدفن و لوازم نوشت افزار، کمک هزینه درمان، تسهیلات خوداشتغالی، ودیعه مسکن، کمک هزینه موردی، کمک هزینه ازدواج و مناسب سازی معابر عمومی است.
رییس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره به اینکه اکنون بیش از یک هزار مددجوی نابینا و کم بینا تحت پوشش قرار دارد، اضافه کرد: پیگیری لازم و رسیدگی به درخواست های این افراد مطابق مقررات و دستورالعمل های مصوب سازمان صورت می‌گیرد.
پیردایه یادآور شد: نابینایان و کم بینایان زیر پوشش بهزیستی که از نظر معیشتی دچار مشکل باشند مورد حمایت مستمر و کمک هزینه های مختلف قرار دارند و سایر نابینایان و کم بینایان نیز از حمایت های مرتبط با اشتغال، مسکن و کمک هزینه تحصیلی برخوردار می‌شوند.
وی بیان کرد: آموزش خط بریل و جهت یابی ها از سوی واحد مرتبط با این موضوع در بهزیستی شهرستان برای نابینایان ارائه می شود.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: این نهاد در حوزه های مختلف توانبخشی، مشارکت های مردمی، پیشگیری و واحد امور اجتماعی به افراد زیر پوشش خدمات رسانی می کند.
به مناسبت روز جهانی عصای سفید امروز در محل پارک فدک بروجرد، برنامه دورهمی افراد کم بینا و نابینا به همراه خانواده های آنها برپا شده تا ضمن استفاده از وسایل تفریحی و ورزشی این پارک به صورت رایگان فرصتی برای با هم بودن این افراد و خانواده های آنها فراهم شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط