پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 20:01

کد خبر 666740

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 17:37:00


گوگل دست‌به‌دامان دادگاه شد: «تغییرات درخواستی اپیک گیمز را به تأخیر بیندازید»


زومیت/ گوگل می‌گوید تغییراتی که به درخواست اپیک گیمز در پلی استور اعمال می‌شوند، خطرناک هستند و امنیت را کاهش می‌دهند.
 
گوگل از دادگاه استیناف حوزه‌ی نهم ایالات متحده درخواست کرده است که تغییرات قریب‌الوقوع ناشی از حکم دادگاه پرونده‌ی اپیک گیمز را به‌تأخیر بیندازد. حکم اولیه از سوی قاضی جیمز دوناتو صادر شده بود. گوگل زمان کوتاهی پس از صدور حکم، از قاضی دوناتو درخواست کرد که زمان‌بندی اعمال تغییرات را اصلاح کند و جمعه نتیجه‌ی آن درخواست اعلام می‌شود.

حکم دادگاه که با موضع‌گیری گوگل مواجه شده است، این شرکت را به توزیع فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن در داخل پلی استور مجبور می‌کند و الزام‌به استفاده از Google Play Billing را برای اپلیکیشن‌هایی که ازطریق پلی استور منتشر می‌شوند، از بین می‌برد. حکم مورد بحث موارد مهم دیگری را نیز شامل می‌شود و اکثر این تغییرات تا ۱ نوامبر (۱۱ آبان) اجرایی می‌شوند، یعنی حدود دو هفته‌ی دیگر.

گوگل در جلسه‌ی دادرسی به نگرانی‌های پرتعدادی اشاره کرده بود، اما قاضی دوناتو آن‌ها را ناکافی دانست. غول آمریکایی صنعت فناوری با تأکید بر همان نگرانی‌ها، سراغ دادگاه استیناف رفته و گفته است که حکم قاضی دوناتو «توانایی گوگل پلی برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری ایمن و قابل اعتماد را تهدید می‌کند.»

بر اساس پرونده‌ی ثبت‌شده در دادگاه استیناف، گوگل معتقد است که حکم اولیه‌ی دادگاه نه‌تنها به این شرکت آسیب می‌زند بلکه عواقب منفی برای کاربران اندروید، توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی خواهد داشت.

پرونده‌ی جدید گوگل به پنج بخش مختلف تقسیم شده است. بخش اول اعلام می‌کند که اجبار به توزیع فروشگاه‌های متفرقه در داخل پلی استور، به ایمنی و حریم خصوصی آسیب می‌زند. در بخش دوم آمده است که فراهم‌سازی دسترسی فروشگاه‌های آنلاین متفرقه به اپلیکیشن‌های گوگل پلی، کنترل توسعه‌دهندگان بر توزیع اپلیکیشن‌ها را کاهش می‌دهد و برای کاربران خطرآفرین می‌شود.

بخش سوم پرونده‌ی گوگل، روی لینک‌دهی به صفحه‌ی دانلود اپلیکیشن‌ها دست می‌گذارد؛ مطابق حکم دادگاه، گوگل باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهد که لینک دانلود خارجی اپلیکیشن‌ها را در درون آن‌ها قرار دهند و این اقدام از نگاه گوگل خطرناک است. بخش چهارم پرونده ادعا می‌کند که حذف سیستم Google Play Billing باعث کاهش امنیت و قابلیت‌هایی می‌شود که کاربران به آن‌ها وابسته هستند.

بخش پنجم و نهایی پرونده‌ی گوگل اعلام می‌کند که عجله‌کردن در پیاده‌سازی تغییرات جدید، احتمال به‌خطرافتادن کاربران، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و تولیدکنندگان دستگا‌ه‌های اندرویدی را افزایش می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط