جمعه 27 مهر 1403 - 18:03

کد خبر 667322

جمعه 27 مهر 1403 - 15:17:00


امام جمعه شهرکرد: ایران و جبهه مقاومت مانع تحقق اهداف استعماری دشمنان شده‌اند


ایرنا/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایران و جبهه مقاومت و مردم آگاه منطقه و سراسر دنیا مانع تحقق اهداف استعماری و استکباری دشمنان شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: در زمان دولت دکتر مصدق ارتباط بین ایران و انگلستان به خاطر نقشه‌های استعماری این کشور و طمع به نفت ایران قطع شد و این نعمت بزرگی برای ایران بود اما بعد از اینکه دولت مصدق ساقط شد، ارتباط بین ایران و انگلیس از نو برقرار شد و سیاست‌های استعماری در کشور ادامه یافت.
وی جدا کردن فلسطین از جهان اسلام را از برنامه‌های استعماری انگلستان عنوان کرد و گفت: یکی از نقشه‌های استعماری انگلیس جدا کردن فلسطین از جهان اسلام بود و با شعار از نیل تا فرات به عنوان سرزمین موعود قصد کشورگشایی در منطقه داشتند اما این نگاه استعاری با حضور ایران محقق نشد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: هر چند از آن زمان تاکنون منطقه آبستن حوادث و درگیری‌های بسیاری به واسطه مطامع استعماری شده است اما مقاومت ایران، لبنان، فلسطین و مردم آگاه سراسر دنیا مانع تحقق اهداف استعماری و استکباری شده است.
فاطمی حفظ استقلال ایران را مدیون اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: ایران از زمانی که زیر سایه اهل بیت(ع) قرار گرفته است هیچ‌گاه استقلالش به طور کلی از بین نرفته است.
وی با اشاره بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه یادآور شد: برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مشروبات الکی عامل اصلی گرفتاری به گناهان و دور شدن از معنویت است که می‌طلبد جوانان را نسبت به ضرر و زیان آن به خوبی آگاه کرد.
خطیب جمعه شهرکرد به تاثیر تربیت مناسب و لقمه حلال در سرنوشت افراد اشاره کرد و گفت: گاهی یک فرد دل پاکی ندارد و بدجنس و بدخواه است اما در محیط و جو مناسبی و تحت تربیت مناسبی قرار می‌گیرد که بر اساس آن نسبت به رفتار و اعمال خود مراقبت می‌کند و می‌تواند عاقبت بخیر باشد.
فاطمی افزود: این در حالی است که برخی افراد ظالم، بد و بی‌رحم نیستند اما اعمال و رفتار آنها ناپسند است که علت آن به محل تربیت آن فرد مربوط می‌شود، که به هر روی به عاقبت‌بخیری این گروه نیز می‌توان امیدوار بود و به نظر می‌رود توابین در زمره این ۲ گروه قرار داشته‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط