شنبه 28 مهر 1403 - 10:17

کد خبر 667706

شنبه 28 مهر 1403 - 07:49:13


آخرین وضعیت جهانی‌‌شدن روستاهای کندلوس مازندران


فارس/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: بحث جهانی‌شدن روستاهای کندلوس و سلیم‌آباد در حال پیگیری است و ما هم امیدواریم این روستا در فهرست روستاهای جهانی گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرند.

حسین ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: بحث جهانی‌شدن روستای سلیم‌آباد تنکابن کماکان در حال پیگیری است و ما هم امیدوار هستیم.

وی افزود: در بحث جهانی‌شدن روستای سلیم‌آباد تنکابن موضوع مهم بحث زمین‌های روستا بوده که در محدوده منابع طبیعی است و در این زمینه کارها را داریم دنبال می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: موضوع دیگر در دست پیگیری روستای کندلوس بوده که در فهرست روستاهای جهانی گردشگری قرار گرفت و با اقداماتی که طی سال‌های گذشته انجام شد قرار است این مهم اتفاق بیفتد.

ایزدی یادآور شد: امیدواریم در هفته‌ای که به نام مازندران خبر خوش به ما برسد که در این صورت کندلوس اولین روستای جهانی گردشگری در استان مازندران خواهد بود.

وی گفت: در راستای جهانی‌شدن شاخص‌های مختلفی مدنظر است که پیگیری برای رفع موانع موجود در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین روستاهای یوش نور، اروست چهاردانگه و نوا آمل را برای ثبت جهانی مطرح کردیم که گام‌های اولیه برای ثبت این روستاها در حال انجام است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط