شنبه 28 مهر 1403 - 16:08

کد خبر 668203

شنبه 28 مهر 1403 - 13:13:49


۷۵۵ کودک بازمانده از تحصیل چهارمحال و بختیاری وارد مدرسه شدند


ایرنا/ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند از سال گذشته برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل گفت: ۷۵۵ کودک بازمانده از تحصیل در یک‌سال گذشته در استان شناسایی و به مدرسه بازگشتند.

نصرت الله محمودی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ که اجرای طرح شهید محمودوند همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد در مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری آمار ۸۶۳ نفر بازمانده از تحصیل اعلام شده بود که از این تعداد ۷۵۵ نفر تعیین تکلیف و در مدارس ابتدایی استان مشغول تحصیل شدند و پیگیری برای تعیین تکلیف و شناسایی ۱۰۸ نفر از افراد باقیمانده هنوز ادامه دارد.
به گفته وی، افرادی که به تحصیل بازگشته‌اند به دلایل مختلفی از جمله کوچکی جثه، مشکلات مالی و فقر خانواده، آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد والدین، موفق به حضور در کلاس درس نبودند که با شناسایی این افراد، به سمت مدارس هدایت و پیگیری مستمر راهبر تحصیلی برای ادامه تحصیل آنها ادامه دارد.
محمودی گفت: افراد باقیمانده هنوز به دلایل متعدد از جمله فوت دانش‌آموز و ثبت نشدن اطلاعات آنان در ثبت‌احوال، مهاجرت به خارج از کشور و یا مهاجرت به استان‌های دیگر و یا دچار معلولیت شدید که در مدارس با نیازهای ویژه نیز امکان ثبت‌نام آنها وجود ندارد ثبت نام نکرده‌اند که شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل در سطح مناطق مختلف استان هنوز ادامه دارد.
به گفته وی، طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین حمایت از آنها برای حضور در کلاس‌های درس با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط از فرمانداری، بهزیستی، کمیته‌امداد و شبکه بهداشت و درمان در حال اجراست.
محمودی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان با همت خیرین، نهادها و مووسسه‌های خیریه و حمایتی برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل که جذب شده‌اند، برنامه‌های ویژه از جمله پرداخت کمک هزینه تحصیل و یا تامین وسایل تحصیل از جمله کیف، کفش، نوشت‌افزار را فراهم می‌کند و پیگیری برای ادامه تحصیل این کودکان از سوی راهبران تحصیلی به صورت مستمر ادامه دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای حمایت از بازماندگان تحصیل که به دلیل آسیب‌های اجتماعی حاکم بر خانواده مانند فقر، اعتیاد، بیکاری موفق به تحصیل نشده‌اند، نیز سایر دستگاه‌های حمایتی ورود پیدا می‌کنند.
محمودی با اشاره به پوشش تحصیلی بیش از ۹۹ درصد در مدارس مقطع ابتدایی استان افزود: چهارمحال و بختیاری از استان‌های پیشتاز در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است.
وی با اشاره به اینکه درصد تکرار پایه در مقطع ابتدایی در استان ۱.۴۴ درصد است، گفت: اجرا و تشکیل کلاس‌های جبرانی در طول تابستان از مهمترین برنامه‌هایی حمایتی از این دانش‌آموزان بوده است.
در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط