شنبه 28 مهر 1403 - 16:05

کد خبر 668208

شنبه 28 مهر 1403 - 13:18:46


نرخ شیوع مصرف موادمخدر در استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است


ایسنا/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم است. 

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به حمایت مشارکت‌های مردمی و خیرین در این مقوله، اظهارکرد: موادمخدر تاثیرات مخرب بسیاری در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی برجا می گذارد. 
وی با اشاره به جدیت در مقابله و اقدامات پیشگیرانه، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف، نتایج بسیار خوبی داشته و نتایج استفاده از ظرفیت‌های مردمی را در حوزه‌هایی متعددی اعم کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده‌ایم. 
رفیعی با اشاره به اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران و متولیان این امر در پیشگیری، کشف و مبارزه با موادمخدر به صورت همه جانبه و صرف هزینه‌های مالی و جانی مدافعان این عرصه،ادامه داد: طبق آمار در کشور حدود ۴ هزار شهید تنها در نیروی انتظامی در راستای مبارزه با موادمخدر به شهادت رسیدند که این مهم نشان دهنده اهمیت این موضوع است. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن و نقشه‌های استکبار برای مقابله مسیر پیشرفت و حرکت جوانان، ابرازکرد: دشمن به هر طریقی در تلاش است که در جلوی این مسیر بیاستد و جوانان ما را از ارزش‌ها تهی کند لذا پخش موادمخدر نیز از یکی از اهداف دشمنان است. 
وی با اشاره به  اهمیت هوشیاری جامعه و هدف‌گذاری‌های جدی در حوزه پیش‌گیری، بیان کرد: افزایش کشفیات و جمع‌آوری خرده‌فروشان، جمع‌آوری معتادان متهاجر و مرکز نگهداری این معتادان اقدامات خوبی است که در استان انجام شده است. 
رفیعی با اشاره به نگاه انقلاب اسلامی ایران به موادمخدر و تجارت‌های هنگفت خواهران و برادران پهلوی بدون توجه به اعتیاد جوانان این مرز وبوم، تاکید کرد: فعالیت در این تجارت کثیف برای آنان سود داشت اما بعد انقلاب ورود جدی در رابطه با مقابله و مبارزه با موادمخدر با توجه به اهداف والای نظام انجام شد. 
وی با اشاره به نرخ شیوع مصرف موادمخدر در جهان و کشور، اذعان کرد: نرخ شیوع در استان زنجان کمتر از میانگین کشوری است. البته در زمینه افزایش کشفیات نیز اقدامات خوبی انجام شده است. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط