شنبه 28 مهر 1403 - 20:05

کد خبر 668436

شنبه 28 مهر 1403 - 15:30:56


شکایت از وضعیت راه‌ها در صدر تماس‌های مردم اصفهان با سامانه ۱۴۱


ایرنا/ رئیس مرکز مدیریت راه‌های اصفهان گفت: بیشترین موارد مطرح شده در تماس مردم با سامانه تلفنی ۱۴۱ استان در نیمه نخست امسال مربوط به شکایت از وضعیت راه‌ها و پس از آن، مسائل حوزه حمل‌ و نقل باری و مسافری بوده است.

مریم تاکی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اصفهان اظهار کرد: ۹۴ هزار و ۵۸۶ تماس در نیمه نخست سال‌جاری با تلفن گویای ۱۴۱ (مرکز مدیریت راه‌ها) در اصفهان گرفته و به ۳۱ هزار و ۴۷۹ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان پاسخ داده شد.
وی اظهار کرد: مشکلات راه‌ها با ۱۷.۱ درصد بیشترین سهم از تماس‌های سامانه ۱۴۱ در استان اصفهان را در بر می‌گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل‌ و نقل باری و مسافری، عوارضی‌ها، امداد خودرو، مراکز خدمات رفاهی و ایمنی و حریم راه‌ها قرار دارد.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به ثبت شدن ۱۷ هزار و ۳۲۸ شکایت در این تماس‌ها، گفت: از مجموع پنج هزار و ۶۷۸ شکایت ثبت شده در حوزه حمل‌ و نقل بار، چهار هزار و ۸۸۳ شکایت پایان یافته است.
تاکی افزود: یک‌هزار و ۳۷۹ شکایت نیز در حوزه حمل‌ و نقل مسافری ثبت شده است که همه آنها در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و پاسخ داده شد.
وی خاطرنشان کرد: عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون جهت حمل بار و عدم تخلیه بار بیشترین موضوع شکایت ها در حوزه حمل و نقل باری بوده است.
تاکی اضافه کرد: نقص فنی خودرو، تاخیر بیش از اندازه در آغاز سفر و نبود ناوگان مسافری نیز بیشترین تعداد شکایت ثبت شده در حوزه حمل‌ و نقل مسافر را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: ۱۳۶ هزار و ۴۱۵ شکایت مردمی در نیمه نخست امسال در سامانه ۱۴۱ کشوری ثبت شده که اصفهان با سهم ۱۲.۷ درصدی از آن، رتبه دوم را در این زمینه دارد.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز کشور به‌عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط