شنبه 28 مهر 1403 - 22:55

کد خبر 668664

شنبه 28 مهر 1403 - 19:45:19


عراقچی: موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ایران در کازان روسیه خواهد بود


ایرنا/ عراقچی، وزیر امور خارجه:
*موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ما در آخر هفته جاری در اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خواهد بود و ملاقات‌های دوجانبه‌ای میان آقای پزشکیان با سران کشورهای عضو و دیگر کشورهایی که به عنوان مشارکت کننده و ناظر دعوت شدند، تنظیم شده است.
*الان یک درک و نگرانی مشترکی نسبت به حملات و جنایاتی که از سوی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان انجام می‌شود، در میان کشورهای منطقه ایجاد شده است.
*این مهمترین کاری بود که باید در منطقه انجام می‌شد تا کشورهای این منطقه به یک فهم و نگرانی مشترک در خصوص سیاست‌های رژیم صهیونیستی برسند و طبیعی است وقتی که شرایط اینگونه میشود اقداماتی هم متعاقباً انجام خواهد شد.
*پیرو این موضوع رایزنی‌ها و مشورت‌هایی میان کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در جریان است و مجموعه این رایزنی‌ها بسیار موثر بوده برای اینکه یک صدای واحد در سطح بین المللی برای توقف درگیری در لبنان و غزه و ایجاد آتش بس پدید آمده است و این صدا هر روز در حال قوی تر شدن است و این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. 
*موج بعدی اقدامات ما در آخر هفته جاری در اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خواهد بود و ملاقات‌های دوجانبه‌ای میان آقای پزشکیان با سران کشورهای عضو از جمله روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی و دیگر کشورهایی که به عنوان مشارکت کننده و عضو ناظر دعوت شدند، تنطیم شده است.
*این اجلاس یک حضور گسترده خواهد بود و یک فرصت بسیار مناسب برای رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای مختلف به حساب می‌آید و ان‌شالله ما هم از این فرصت استفاده خواهیم کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط