شنبه 28 مهر 1403 - 20:19

کد خبر 668469

شنبه 28 مهر 1403 - 16:00:56


اقدام به موقع مامور پست، زن میانسال را از مرگ نجات داد


شهرآرانیوز/ مأمور اداره پست استهبان استان فارس با همکاری کارشناسان اورژانس توانست ، جان زن میانسالی راکه دچار خفگی شده بود از مرگ نجات دهد.

اهری‌نژاد ۳۱ سال دارد و سه سال است که در اداره پست این شهر کار می‌کند. او چند روز پیش با یک اقدام به موقع زن میانسالی را از کام مرگ بیرون کشید.
 اهری‌نژاد از روز حادثه چنین توضیح داد: «ساعت نه و سی دقیقه صبح قرار بود یک فقره شناسنامه را به دست صاحبش برسانم. وقتی به محله رسیدم، یک‌دفعه دختر جوانی را دیدم که هراسان در کوچه می‌دوید و با داد و بیداد از مردم و همسایه‌ها کمک می‌خواست. او می‌گفت مادرش شرایط وخیمی دارد. من همراه دختر این زن و دو زن همسایه وضعیت را بررسی کردیم و متوجه شدیم زبان این زن ته حلقش افتاده و باعث شده تا صدای خرخر از گلویش خارج شود. افتادن زبان راه تنفس این زن را بسته و هر لحظه شرایط داشت برای او وخیم‌تر می‌شد.»
زن میانسال تنها چند قدم با مرگ فاصله داشت. مأمور پست در اولین قدم با اورژانس استهبان تماس گرفت و پس از توضیح در مورد شرایط جسمی وخیم زن از آن‌ها کمک خواست. کارشناسان اورژانس نیز گفتند تا زمانی که آمبولانس از راه برسد اقدامات اولیه درمانی را انجام دهند. آن‌ها ابتدا به سختی فک قفل شده را از یکدیگر باز کردند آن هم در شرایطی که ممکن بود فک زن، انگشتان آنان را قطع کند، اما سرانجام فک زن باز و زبان از ته حلق او آزاد شد. با آزاد شدن حلق، زن نسبتا هوشیار شد و چشمانش را باز کرد. سپس او را به یک طرف برگرداندند تا زبانش دوباره راه تنفسش را مسدود نکند.
اهری‌نژاد در ادامه گفت: «درتمام مدت تماسم با اورژانس قطع نشد و کارشناسان راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کردند. خانم میانسال چشمانش باز بود، اما نمی‌توانست صحبت کند. آن‌طور که متوجه شدیم این بانوی میانسال سابقه بیماری خاصی نداشته است. حدود پنج دقیقه بعد آمبولانس نیز از راه رسید و اقدامات درمانی بعدی را انجام داد. اگر خدا کمک‌مان نمی‌کرد، نمی‌توانستیم کاری از پیش ببریم.»
با گذشت چند روز از این ماجرا و بهبود حال زن میانسال، او و دختر جوانش به اداره پست رفتند و از اهری‌نژاد برای نجات جانش قدردانی کردند. برخی مسئولان استهبان نیز در دیدار با او و اهدای لوح تقدیر از این مأمور پست تشکر‌ کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط