شنبه 28 مهر 1403 - 20:49

کد خبر 668528

شنبه 28 مهر 1403 - 17:07:07


دیدار عراقچی با رئیس‌جمهور ترکیه؛ تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران


ایرنا/ رییس جمهور ترکیه در جریان دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه ها به ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور و رفع برخی موانع موجود ابراز داشت.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه ای ۳+۳ و دیدار رسمی با مقامات عالیرتبه ترکبه به استانبول سفر کرده بود، روز جمعه (۲۷مهرماه) در قالب دوجانبه با آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه تهران و آنکارا و آخرین تحولات منطقه گفت و گو کرد.
عراقچی ضمن ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهور پزشکیان به رئیس جمهور ترکیه، تقویت تعاملات منطقه ای و گسترش روابط دو جانبه بویژه در ابعاد تجاری، اقتصادی، گردشگری و مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو همسایه بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزات و جنایات بی حد و مرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.
وزیر امور خارجه همچنین هماهنگی بین کشورهای موثر منطقه به خصوص ایران و ترکیه برای اتخاذ تصمیم‌ها و اجرای اقدام‌های عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل را ضروری دانست.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ متقابل سلام های خود به رئیس جمهور کشورمان، همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل کشی و جنایات رژیم اسرائیل را مهم دانست.
رئیس جمهور ترکیه همچنین عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه ها بویژه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور و رفع برخی موانع موجود ابراز داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط