شنبه 28 مهر 1403 - 20:02

کد خبر 668569

شنبه 28 مهر 1403 - 17:57:12


رکوردشکنی تراشه اسنپدراگون 8 الیت؛ منتظر قدرتمندترین پرچمداران اندرویدی باشید!


شهر سخت افزار/ تراشه پرچمدار کوالکام تا چند روز دیگر از راه می‌رسد و در همین رابطه شاهد افشای بنچمارک‌های دیگری از عملکرد این پردازنده گوشی‌های پرچمدار 2025 هستیم. به نظر می‌آید تراشه اسنپدراگون 8 الیت سریع‌تر از چیپست A18 Pro اپل در بنچمارک‌ها ظاهر شده است. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

به تازگی شایعات زیادی درباره تراشه Snapdragon 8 Elite ظاهر شده و برخی منابع خبری معتقدند که همان چیپست Snapdragon 8 Gen 4 است. در همین رابطه تراشه اسنپدراگون 8 الیت کوالکام در بنچمارک Antutu ظاهر شده که بسیار بالاتر از اپل A18 Pro است.



بر اساس گزارش gsmarena این بنچمارک از گوشی Realme GT7 Pro گرفته شده و نماینده کوالکام امتیاز 3025991 را کسب کرده است.. این یک رکورد جدید برای دنیای اندروید محسوب شده و مرز ۳ میلیون امتیاز در این بنچمارک درنوردیده می‌شود.

هر چند خیلی مرتبط نیست اما در این تصویر یک عدد آیفون ۱۶ پرو مکس اپل با تراشه A18 Pro هم حاضر است. همانطور که در سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید، امتیاز ۱.۶۵ میلیونی این تراشه خیلی پایین‌تر از امتیاز ۳ میلیونی اسنپدارگون ۸ الیت است. همچنین در مقایسه با امتیاز ۲.۸ میلیونی دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک نیز پایین‌تر است.

البته باید در نظر داشت که مقایسه امتیازهای بین این دو تراشه در بنچمارک Antutu صحیح نیست. پیش‌تر گزارش شده بود که تراشه اسنپدراگون 8 الیت در ۲ نسخه عرضه خواهد شد که شامل مدل پایه با 2 هسته ۴.۰۹ گیگاهرتزی و 6 هسته ۲.۷۸ گیگاهرتزی در کنار مدل پریمیوم با 2 هسته ۴.۳۲ گیگاهرتزی و ۶ هسته ۲.۷۸ گیگاهرتزی خواهد بود.

هر دو نسخه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 830 هستند که بر اساس فناوری 3 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند. تراشه اسنپدراگون 8 الیت قبلاً در Geekbench نیز امتیاز بسیار خوبی کسب کرده و به نظر می رسد و با یک جهش بزرگ در عملکرد نسبت به نسل قبلی خود همراه خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط