پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:45

کد خبر 84455

جمعه 19 خرداد 1402 - 13:01:00


فروش «نیسان اسکای لاین GT-R V-Spec» نسل R34 بسیار کمیاب


پدال/ یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین محصولات نیسان با نام اسکای لاین GT-R R34 شناخته می‌شود. این خودرو در نسخه V-Spec خود یکی از کمیاب‌ترین اعضای خانواده اسکای لاین بوده و هم‌اکنون یک نسخه از آن برای فروش آماده شده است.

نیسان اسکای لاین GT-R 1999 نیازی به معرفی ندارد. این خودرو بنا به دلایل زیادی جزو اسطوره‌های دنیای خودروست و یکی از این دلایل تیراژ محدود است. هم‌اکنون یکی از خودروهای موردبحث با رنگ زیبای بنفش میدنایت آماده فروش در آمریکا شده و مجوز تردد قانونی در معابر عمومی را نیز دارد. شاید همین امر برای برخی افراد سورپرایز کننده باشد زیرا اکثر مدل‌های اسکای لاین مجوز عرضه در آمریکا را ندارند مگر آنکه سن آن‌ها به ۲۵ سال رسیده باشد.

اما خودروهای مدل ۱۹۹۹ هنوز به سن ۲۵ سال نرسیده‌اند پس این خودرو چگونه در آمریکا پلاک شده است؟ پاسخ به تبصره استثنا “نمایشگاهی” مربوط می‌شود و بنابراین این خودرو فقط می‌تواند هر سال به اندازه حدود ۴ هزار کیلومتر رانده شود. شاید حداکثر مجوز کارکرد ۴ هزار کیلومتری زیاد نباشد اما برای لذت بردن از R34 GT-R کفایت خواهد کرد. خودروی موردبحث تقریباً استوک بوده و به پیشرانه ۶ سیلندر خطی RB26DETT، گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و به خاطر اینکه به نسخه V-Spec تعلق دارد بنابراین نسبت به نسخه‌های استاندارد بهبودهایی نیز داشته است.

از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد مدل V-Spec می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود عقب، سیستم تعلیق سفت تر و کیت آیرودینامیک گیرا اشاره کرد. فروشنده خودرو می‌گوید تنها ۲۴۲ دستگاه از این خودرو با رنگ بنفش میدنایت تولید شده و تنها تغییر آن نسبت به نسخه فابریک هم به فرمان M-Spec و آینه وسط افترمارکتی مربوط می‌شود. این نیسان اسکای لاین GT-R کارکرد حدود ۱۵۳ هزار کیلومتری دارد و اگرچه مالک بعدی مجبور به رانندگی ۴ هزار کیلومتری در سال خواهد بود اما اخبار خوب بیشتری وجود دارد. خودروی یاد شده در سال ۲۰۲۴ به سن ۲۵ سال خواهد رسید و سپس خواهد توانست بدون محدودیت کارکرد تردد نماید. انتظار می‌رود خودروی یاد شده با قیمتی فراتر از ۲۰۰ هزار دلار فروخته شود.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط