یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 08:51

کد خبر 94263

شنبه 27 خرداد 1402 - 08:21:05


بزرگ‌ترین اشتباهات در استفاده از ماشین ظرف‌شویی  


خراسان/ مردم جهان در استفاده از ماشین ظرف‌شویی به دو دسته تقسیم می‌شوند: کسانی که ظرف‌ها را قبل از گذاشتن داخل ماشین می‌شویند یا به اصطلاح آب می‌کشند و آن‌هایی که ماشین را از ظرف‌هایی پر می‌کنند که غذا و سایر چیزها به آن‌ها چسبیده و خشک شده است. ظاهرا سهم طرفداران این دو شیوه در این کشاکش برابر نیست و حدود دوسوم (۶۲ درصد) بریتانیایی‌ها می‌گویند همواره ظرف‌ها را پیش از گذاشتن در ماشین ظرف شویی، کمی می‌شویند. آیا نیازی به این کار هست؟
   کاهش کارایی ماشین‌ظرف شویی با این اشتباه
شستن و آب‌کشی اولیه ظروف ممکن است از عملکرد موثر ماشین ظرف شویی جلوگیری کند زیرا این کار باعث می‌شود که حسگرهای ماشین ظرف شویی خوب کار نکنند چون این حسگرها پس از دور اول شست‌وشو، میزان آلودگی آب را ارزیابی می‌کنند. پل هاید، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، در توضیح این مطلب می‌گوید: «این ماشین طوری طراحی شده است که شستن ظرف را کامل انجام دهد و آب ‌کشیدن را هم شامل می‌شود. پس باید برای صرفه‌جویی در وقت و پول و حفظ محیط‌زیست، به آن اعتماد کرد.»
   سایر اشتباه ها در استفاده از ماشین ظرف شویی
پر کردن بیش از حد ماشین و گذاشتن ظروف در جاهای اشتباه با زاویه اشتباه، ممکن است کارایی ماشین ظرف شویی را در شستن ظروف کاهش دهد. ظروف بزرگ و بشقاب‌ها را باید در طبقه پایین گذاشت و فنجان‌ها و کفگیر و ملاقه را در طبقه بالا. همچنین، باید ظروف را از هم جدا کنیم تا بینشان فاصله باشد و آبپاش‌ها بتوانند آن‌ها را بشویند. این شامل جدا کردن کارد و چنگال‌ها هم می‌شود تا آب به همه سطوح آن‌ها برسد. فنجان‌ها و کاسه‌ها باید عمود باشند تا آب کاملا از آن‌ها خارج شود و سپس خشک شوند.
   وسایلی که نباید در ماشین ظرف شویی گذاشت

قابلمه و تابه‌های چدنی و نچسب را نباید در ماشین ظرف شویی گذاشت زیرا ماشین ظرف شویی لایه نچسب آن‌ها را از بین می‌برد، همچنین قاشق و تخته چوبی، چون آب داغ ممکن است باعث ترک خوردن چوب و صدمه پوشش آن‌ها شود. اقلام پلاستیکی هم ممکن است بر اثر حرارت ذوب ‌شوند. گذاشتن چاقوهای تیز در ماشین ظرف شویی هم در نهایت باعث کند شدن آن‌ها می‌شود.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط