سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 06:54

کد خبر 11448

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 13:21:00


جان‌ باختن ۶ نفر در حوادث نوروز تیران و کرون


ایسنا/ دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون گفت: ۶ نفر در ایام نوروز در این شهرستان جان خود را بر اثر حادثه از دست دادند.

ذبیح‌الله ابراهیمی، دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون به آخرین وضعیت مدیریت بحران در تیران و کرون اشاره و اظهار کرد:‌ در ۱۳ روز نوروز حوادث ترافیکی از جمله معضلات جدی این منطقه بود که منجر به جان‌باختن پنج نفر در تصادفات شد.
وی افزود: نوروز سال گذشته بدون تصادف فوتی به پایان رسید، اما امسال به دلیل وقوع دو فقره حادثه و فوت پنج نفر از هم‌وطنان آمار تصادفات رشد پیدا کرد.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون خستگی راننده و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را از جمله دلایل وقوع تصادفات این ایام اعلام کرد و گفت: وضعیت نامطلوب جاده‌های این شهرستان و فریبنده بودن آن در وقوع حوادث نقش داشت.
به اعتقاد وی، ایمنی خودرو نیز از مؤلفه‌های اثرگذار در کاهش تلفات حوادث و خسارت‌ها است که می‌تواند در تعدادی از تصادفات مانع از خسارت‌های جانی شود.
ابراهیمی یادآور شد: ایستگاه‌های ایمنی و سلامت برای استراحت رانندگان فرصت خوبی بود که در کاهش تصادفات و واژگونی خودرو ناشی از خواب آلودگی سهم خود را ایفا کرد.
وی یادآور شد: نظارت‌های پلیس در جاده‌ها افزایش یافت و همین موضوع که با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مشارکت دیگر دستگاه‌های دولتی و خدماتی بود، مانع از بروز تصادفات ناشی از سرعت بالا شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان تیران و کرون به جان‌باختن کودک هشت ساله در روز ۱۳ فروردین اشاره کرد و گفت: این فرد از دامنه کوه سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
وی با بیان اینکه کودک هشت ساله فرزند خانواده مسافر بود، خاطرنشان کرد: صدمه‌ای که به سر و گردن مصدوم وارد شده بود امکان نجات را از او گرفت.
ابراهیمی حوادث گرفتاری درکوه و یا سقوط از ارتفاعات را از جمله حادثه‌های این شهرستان اعلام کرد و گفت: بی‌دقتی و نداشتن توانایی و مهارت در کوهنوردی و رها شدن فرزندان بدون نظارت در کوهستان‌ها چنین اتفاقاتی را رقم می‌زند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط