یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:14

کد خبر 11890

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 19:38:00


مشکلات تکراری پارک جنگلی لار، همچنان لاینحل!


میلاد لارستان/ سیزده به‌در سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز (سیزده به‌در) روز طبیعت نامگذاری شده‌ است.

برخی بر این باورند که در روز سیزده به‌در باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند.

همزمانی با رمضان، سیزدهم فروردین امسال را کمی متفاوت کرد و بیشتر مردم روزه‌دار لارستان، سیزده به‌در خود را این بار از عصر آغاز کرده و آن را با لحظه‌های شیرین افطار در طبیعت پیوند زدند.

پارک‌ها، دشت‌وصحرا، باغ‌های شهری، پارک جنگلی و غیره از بعدازظهر دوازدهم فروردین و سیزده‌به‌در شلوغ و شلوغ‌تر می‌شد تا اینکه در لحظه افطار و پس از آن جمعیت حاضر در طبیعت به اوج خود می‌رسید.

طبق رویه سال‌های گذشته، پارک جنگلی یکی از مقاصد اصلی مردم در شهر لار جهت گذران لحظات خوش سیزده‌به‌در خانوادگی و جمعی محسوب می‌شود. این مکان به دلیل سرسبزی، نزدیکی به شهر، معدود امکانات روشنایی، سکو و سرویس بهداشتی و ...، همیشه مورد تمایل شهروندان و محلی جذاب برای همگان بوده و هست اما نکته حائز اهمیت درباره این مکان و البته تکراری، مشکلات و کمبودهای پارک جنگلی است و هرسال به سال بعد می‌رسد و خبری از رفع نواقص نیست.

کمبود سکو، خاکی و ناهموار بودن بخش اعظمی از راه‌ها، نور کم، کمبود سرویس بهداشتی، ورودی و خروجی مشترک و باریک و غیره منجر به آن شده تا مردم در سختی بیافتند و در محیطی متراکم بنشینند.

هر چند در سال ۱۴۰۱ وعده‌هایی درخصوص واگذاری پارک جنگلی به شهرداری و رسیدگی به وضع موجود مطرح شد اما همچنان سنگ بر روی سنگی گذاشته نشده است.

امیدواریم در سال جاری برای ارتقای شرایط کنونی پارک جنگلی از همین ابتدای سال برنامه‌ریزی شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط