شنبه 07 مهر 1403 - 14:54

کد خبر 291162

یک‌شنبه 05 آذر 1402 - 16:17:14


تاکید ایران و کویت بر گسترش همکاری پارلمانی


ایسنا/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در دیدار با رئیس مجلس «الامه» این کشور، سازوکار گسترش و توسعه همکاری‌های پارلمانی دو کشور همسایه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.

«محمد توتونچی» سفیر ایران در کویت در دیدار «احمد السعدون»، ضمن تقدیم سلام گرم «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای کویتی و عرض تبریک آغاز دور دوم مجلس هفدهم این کشور گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های توسعه روابط مردمی دو کشور، همکاری پارلمانی است که در گذشته ارتباطات وسیع‌تری بین مجلس شورای اسلامی و مجلس الامه وجود داشت و امیدواریم شاهد گسترش همه‌جانبه آن در مقطع کنونی باشیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: در دولت سیزدهم روابط دو کشور سمت و سوی بهتری گرفته است و امیدواریم با حمایت مجلسین شاهد داد و ستدهای فعال‌تری به نفع مردم دو کشور باشیم.
توتونچی ضمن تقدیر از مواضع دولت، ملت و پارلمان کویت از ملت فلسطین آمادگی مجلس شورای اسلامی برای هرگونه همکاری در حمایت از مقاومت اسلامی مردم غزه را اعلام و بر اهمیت رفت‌وآمد کمیته‌های دوستی پارلمانی دو کشور تاکید کرد.
احمد السعدون، رئیس خانه ملت کویت نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: همواره برای توسعه مناسبات پارلمانی با همه کشورهای همسایه به ویژه ایران تلاش می‌کنیم و بارها دیدارهای سازنده، صریح و شفاف داشته‌ایم که بر تداوم آن اصرار می‌ورزیم.
وی افزود: دیدارهای رسمی دوجانبه موجب شفاف‌سازی و درک صحیح و متقابل مواضع دو کشور می‌شود و نقش کمیته‌های دوستی پارلمانی در این زمینه حائز اهمیت است.
رئیس مجلس الامه گفت: طوفان الاقصی دیدگاه افکار عمومی جهانیان را دگرگون و ماهیت جنایتکار رژیم اشغالگر را حتی برای مردم جهان غرب رسوا و برملا کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط