جمعه 06 مهر 1403 - 01:26

کد خبر 299008

دوشنبه 13 آذر 1402 - 15:26:05


نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: هیئت‌های ایران و عراق بر تقویت روابط پارلمانی تاکید کردند


ایسنا/ نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک این کمیسیون با هیئت پارلمانی عراق اظهار کرد: در این نشست دو طرف بر لزوم تقویت روابط پارلمانی ایران و عراق تاکید کردند و به این نتیجه رسیدند که با پارلمان همکاری بیشتری داشته باشند.

شهریار حیدری در توضیح جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی با هیات پارلمانی عراق اظهار کرد: روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیداری با تعدادی از نمایندگان و پارلمان جمهوری عراق داشتند که از جمله آنها اعضای کمیسیون امنیت ملی عراق نیز بود.
وی توضیح داد: صحبت‌های این جلسه ناظر بر ایجاد ارتباط سیاسی و اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور بود و این‌که باید نگاه بین‌المللی به مردم غزه وجود داشته باشد و نگاه ایران و عراق به مسائل امنیتی و منطقه‌ای و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مشترک است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و طرف عراقی تمایلی برای ارتباط قوی‌تر برای پیشبرد اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق داشتند.
وی در این جمع‌بندی بیان کرد: گفت‌وگوهای انجام شده بیشتر در راستای تقویت روابط پارلمانی ایران و عراق بود و این‌که دو پارلمان بیشتر همکاری داشته باشند چون هم تصمیم‌گیر و هم تصمیم‌ساز هستند و بر اساس جایگاه قانونی که دارند می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه روابط دیپلماسی و روابط طرفین را تقویت کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط