چهارشنبه 04 مهر 1403 - 20:56

کد خبر 300997

چهارشنبه 15 آذر 1402 - 09:31:00


توصیه یوسفیان‌ملا به دولت‌های دنیا


نامه نیوز/  یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مصر از وضعیت کنونی بدش نمی‌آید. هیئت حاکم بر مصر مخالف سرسخت اخوان‌المسلمین است؛ بنابراین شاید این کشور هم بدش نیاید برای حماس مشکلات بیشتری به وجود آید.

جنایات صهیونیست‌ها ادامه دارد و گویا قدرت‌های بزرگ نه‌تنها عزمی برای متوقف کردن ماشین جنایت صهیونیست‌ها ندارند بلکه از آن حمایت هم می‌کنند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «حرکت‌های میلیونی علیه رژیم صهیونیستی در قلب 27کشور اتحادیه اروپا زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که بر تصمیم‌های دولت‌های اروپایی اثر بگذارد. اکنون بخشی از فلسطین با تمام رژیم صهیونیستی در جنگ است و دنیا هم می‌خواهد سلاح که هیچ حتی آب و غذا و دارو و سوخت هم به غزه نرسد و در مقال هر چه رژیم صهیونیستی می‌خواهد در اختیارش قرار بگیرد. وضعیت دنیا اینگونه است و تا وقتی در هیئت‌های حاکم کشورها تصمیمی برای مقابله با اسرائیل گرفته نشود، تظاهرات‌های گسترده نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد».

او ادامه داد: «زمان آن رسیده است که وجدان دنیا در برابر جنایت صهیونیست‌ها بیدار شود. دولت‌های دنیا باید به انسانیت برگردند و چشمانشان را به روی رفتارهای قرون وسطایی صهیونیست‌ها نبندند. دولت‌های اروپایی و حتی کشورهایی که خود را بی‌طرف نشان می‌دهند مانند روسیه و چین، هیچ کدام هیچ کاری برای مقابله با جنایت‌های صهیونیست‌ها نکرده‌اند. آمریکا هم که حامی اصلی رژیم صهیونیستی است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد در طول تاریخ بی‌سابقه است. واقعا حتی در جنگ جهانی دوم هم این میزان جنایت مشاهده نشده است. اکنون منتهی بی‌شرفی و منتهی اقدامات غیر انسانی را از سوی صهیونیست‌ها و کشورهای غربی شاهدیم. تظاهرات مردم کشورها از جمله کشورهای غربی خوب است اما حتما کافی نیست زیرا وقتی می‌شود امید برخورد با رژیم صهیونیستی را داشت که دولت‌ها در تصمیمات خود تجدیدنظر کنند».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «حتی مصر هم از وضعیت کنونی بدش نمی‌آید. هیئت حاکم بر مصر مخالف سرسخت اخوان‌المسلمین است و دیدیم که وقتی آقای مرسی به ریاست‌جمهوری رسید همین‌ها که امروز بر مصر حکومت می‌کنند دولتش را ساقط کردند، او را به زندان انداختند تا در نهایت در حبس جان باخت؛ بنابراین شاید این کشور هم بدش نیاید برای حماس مشکلات بیشتری به وجود آید. هدف صهیونیست‌ها آن است که همه مردم غزه را مجبور به فرار کنند و آنها را به صحرای سینا بفرستند و یک ملت را نابود کنند. به هر روی آنچه در غزه مشاهده می‌شود در تاریخ بشریت بی‌سابقه است؛ جنایتی که با حمایت یا در بهترین حالت سکوت کشورهای قدرتمند مواجه شده است».


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط