پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:27

کد خبر 327234

چهارشنبه 13 دی 1402 - 12:31:42


خبرهای داغِ حیاط دولت؛ از واکنش وزیر کشور به هک شدن اسنپ تا اظهارات قابل تامل ضرغامی


آخرین خبر/ به روال هر چهارشنبه اعضای دولت در میان خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند. وزیر کشور به هک شدن اسنپ واکنش نشان داد و وزیر گردشگری تاکید داشت : گردشکر نجس نیست و عین پاکی و طهارت برای جمهوری اسلامی است. هنوز کار داریم برای رفع موانع گردشگری. کارهای زیادی شده است تا گردشگری در کشور تکان بخورد و پایدار بماند

وزیر کشور با تکذیب خبر برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه توسط چینی‌ها گفت: همانطور که گفتید اینها شایعات است و چنین چیزی تایید نمی‌شود.

وی در رابطه با  هک اخیر اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر اینترنتی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که موظفند با هک‌های سایبری برخورد و امنیت سایبری را دنبال کنند در این زمینه مسئولیت دارند. چند دستگاه در این موضوع درگیر هستند هم افتا مسئولیت دارد و در حوزه‌هایی سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات و دستگاه‌هایی که مسئولند و البته دستورات لازم را می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را می‌کنند. مهم این است کسانی که این اطلاعات را دارند مطابق این دستورالعمل‌ها خودشان را تقویت و ایمنی اطلاعاتی که نزدشان است تامین کنند.

عین‌اللهی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت توزیع شیر خشک در کشور، اظهار کرد: نیاز ما به شیر خشک در کشور ماهی پنج میلیون قوطی است. ماه پیش ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک توزیع کردیم. بنابراین امروز بیش از نیازمان در حال توزیع شیر خشک هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شناسایی ویروس تنفسی جدید در ایران که در چین و آمریکا شیوع یافته، اعلام کرد: هنوز ویروسی در کشور ما شناسایی نشده است.

ضرغامی نیز در میان خبرنگاران حاضر شد و در خصوص ورود گردشگران به کشور گفت : گردشکر نجس نیست و عین پاکی و طهارت برای جمهوری اسلامی است. هنوز کار داریم برای رفع موانع گردشگری. کارهای زیادی شده است تا گردشگری در کشور تکان بخورد و پایدار بماند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در رابطه با قیمت حامل های انرژی در سال آینده گفت: افزایش قیمت سوخت باید در منابع هدفمندسازی یارانه‌ها پیش‌بینی شود و در سیاست قیمتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصمیمی نگرفتیم.

میثم لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی نیز در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به نکته مهمی اشاره کرد و گفت : اگر تامین اعتبار صورت گیرد برنامه ما این است که در اسفند و پیش از ماه مبارک رمضان آزمون استخدامی آموزش و پرورش را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته آینده را حداکثر زمان برای ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی اعلام کرد و گفت: مردم فرصت دارند تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ از هدیه اینترنتی دولت استفاده کنند و این خدمت تا ۱۴ فروردین سال آینده اعتبار دارد.

آشتیانی وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره حمایت ایران از انصار الله یمن، اظهار کرد: یمن قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و ما در همه ابعاد از آنان حمایت می‌کنیم اما مستقل هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را خودشان اتخاذ می‌کنند. یمن کشوری پیشرو است که علیه نظام سلطه گام برمی‌دارد و هر کشوری در این مسیر باشد حتماً حمایت منطقه و کشورها را در پی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  درباره دلیل تعویق پروازهای عمره بیان کرد: رئیس سازمان حج و زیارت به من هم دیشب خبر داد و امروز هم وزیر راه در سفر ترکیه بود و امکان مذاکره نداشتیم ولی پیگیری می‌کنیم تا حل شود. مسئله یک اختلاف فنی بین دو سازمان و شرکت هواپیمایی است که باید حل شود و علی‌القاعده نباید موضوعی جدی باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز از مقصد بعدی سفرهای استانی رئیسی خبر داد و گفت رئیس جمهور بعد از سفر ترکیه به زنان می رود.

محمد مخبر در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌رو بودن سفر سیدابراهیم رئیسی به ترکیه، اظهار کرد: دولت خوشبختانه در زمینه ارتباط بین‌المللی تقریباً وضعیت کم‌نظیری را تجربه می‌کند.



وی افزود: خوشبختانه توافقات، تفاهمات و مسائلی که در سفرهای رئیس‌جمهوری به کشورهای مختلف رخ داده - از بریکس گرفته تا اوراسیا و شانگهای - تماما مدیریت می‌شود و بخش‌های زیادی از این تفاهمات به قرارداد رسیده است.

رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد: از دیروز فناوری پلاسما مبتنی بر پزشکی هسته‌ای را وارد عرصه پزشکی و درمانی کشور کردیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط