پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:53

کد خبر 327949

چهارشنبه 13 دی 1402 - 22:13:00


واکنش‌های جهانی به حادثه تروریستی کرمان؛ از عراق تا اتحادیه اروپا


آخرین خبر/ کشورهای جهان در واکنش به انفجارهای تروریستی کرمان با صدور پیامی، این واقعه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفته و محکوم کردند.

همبستگی عراق با دولت و ملت ایران در پی حمله تروریستی در کرمان

به گزارش ایسنا، عراق حادثه تروریستی امروز در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و بر همبستگی عراق با دولت و ملت ایران تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، بغداد همچنین آمادگی خود را برای ارائه انواع کمک‌ها در راستای کاهش شدت این اقدام «جنایتکارانه بزدلانه» اعلام کرد.

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی کرمان را بشدت محکوم کرد

به گزارش ایرنا، فلورنسیا سوتو نینو، معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: دبیرکل سازمان ملل حمله امروز به مراسم یادبود در شهر کرمان در جمهوری اسلامی ایران را که بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت، به شدت محکوم می‌کند.
این سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد:  دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار پاسخگو شدن مسئولان این حمله شد.
وی ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و  برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.

عمان بیانیه داد

وزارت امورخارجه عمان، این دو انفجار تروریستی در شهر کرمان را به جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و قربانیان این حادثه تسلیت گفته و برای مجروحان آن آرزوی بهبودی دارد.
وزارت امورخارجه عمان تأکید کرد که موضع ثابت این کشور محکوم کردن هرنوع نوع خشونت و تروریسم است.

قطر انفجارهای تروریستی شهر کرمان را محکوم کرد

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که دولت دوحه این حادثه جانکاه را به خانواده قربانیان، دولت و ملت ایران تسلیت می‌گوید و برای مجروحان این حادثه آرزوی بهبودی دارد.

پاکستان واکنش نشان داد

درپی وقوع انفجار تروریستی امروز (چهارشنبه) در کرمان، «جلیل عباس جیلانی» وزیر خارجه دولت موقت پاکستان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خطاب به «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران نوشت: «برادر عزیزم، پاکستان قویاً حمله تروریستی غیرانسانی در کرمان را محکوم می‌کند؛ حمله‌ای که چندین انسان بی‌گناه را به کام مرگ کشاند».

اتحادیه اروپا: مرتکبان بایستی پاسخگو شوند

سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا با شدیدترین لحن بمب‌گذاری امروز در شهر کرمان در ایران را محکوم و همبستگی خود را با مردم ایران ابراز می‌کند».
در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدام تروریستی باعث مرگ و زخمی شدن شوک‌آور غیرنظامیان شده است، دل‌های ما اکنون با قربانیان و خانواده‌های آنها است، مرتکبان بایستی پاسخگو شوند».


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط