جمعه 30 شهریور 1403 - 11:03

کد خبر 4018

یک‌شنبه 06 فروردین 1402 - 09:53:00


دستگیری زمین‌خوار میلیاردی در مهدی‌شهر


مرآت/ فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری زمین‌خوار میلیاردی در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار کرد: باتوجه‌به افزایش بی‌رویه ارزش ریالی زمین در سال‌های اخیر، زمینه سوءاستفاده افرادی سودجو و فرصت‌طلب را در تصرف غیرقانونی اراضی ملی به وجود آورده است، به همین منظور مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مقابله جدی با زمین‌خواری، ضمن همکاری با یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، یک مورد زمین‌خواری را در شهرستان مهدی‌شهر شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان سمنان به بررسی‌های فنی و میدانی موضوع توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد و افزود: سرانجام مشخص شد فردی بدون مجوز اقدام به شخم‌زدن و کاشت درخت در ۲۱ هزار و ۶۲۹ مترمربع از اراضی ملی کرده است.
این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: با هماهنگی مراجع قضایی و اقدام سریع و قاطعانه پلیس، متهم دستگیر و نسبت به خلع‌ید زمین مبادرت صورت گرفت.
وی ارزش ریالی اراضی ملی کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دراین‌خصوص پرونده تشکیل و همراه متهم به دادسرا اعزام شد.
موقوفه‌ای از عزم جدی پلیس در حفظ بیت‌المال و سرمایه‌های ملی از دست افراد سودجو و منفعت‌طلب، خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی، موضوع را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط