پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:56

کد خبر 51009

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 12:00:00


ام وی ام آریزو 5 اسپرت به زودی به بازار می آید


آخرین خودرو/ اواخر سال گذشته بود که شرکت مدیران خودرو معرفی آریزو 5 اسپرت را برای خبرنگاران حوزه خودرو انجام داد و حالا بر اساس اطلاعات رسمی عرضه این سدان به زودی آغاز خواهد شد. ام وی ام آریزو 5 یکی از پرفروش ترین محصولات مدیران خودرو در سال های گذشته بوده که در طول سال های عرضه تغییراتی داشته است. حالا قرار است نسخه ای جدید از این سدان پرفروش با نام ام وی ام آریزو 5 اسپرت یا آریزو 5 S به بازار بیاید که تغییراتی را نسبت به آریزو 5 فعلی دارد ک در ادامه به آن ها می پردازیم.
تغییرات در ام وی ام آریزو 5 اسپرت
این سدان در قسمت جلو سپر و جلوپنجره متفاوتی نسبت به نسخه معمولی دارد و در قسمت عقب هم طراحی سپر عقب و دیفیوزر هم تغییر کرده است. در داخل پنل تهویه جدیدی را در این خودرو داریم و دوخت صندلی ها و رودری ها هم تغییر داشته است. این باعث شده تا ام وی ام آریزو 5 اسپرت در ظاهر بدنه و کابین کاملا متمایز از نسخه معمولی باشد.

البته تغییرات تنها محدود به ظاهر نیست و در نسخه اسپرت گرم کن صندلی های جلو و تنظیمات برقی صندلی راننده هم به این سدان پر فروش اضافه شده است. لازم بذکر است که آریزو 5 اسپرت علاوه بر این دو آپشن امکانات دیگر نظیر 6 کیسه هوا، تهویه دستی، فرمان برقی، سنسور نور، ترمز پارک برقی و اتوهلد، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای و... مجهز است.

مشخصات فنی ام وی ام آریزو 5 اسپرت
در بحث فنی تغییری ایجاد نشده و همچنان همان پیشرانه 1.5 لیتر توربو را داریم که توان تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با 9 دنده مصنوعی) به چرخ های جلو می رسد و سیستم تعلیق هم بدون تغییر (مک فرسون در جلو و توییست بیم در عقب) مانده است. بر اساس اطلاعاتی که مدیران مدیران خودرو به خبرنگار آخرین خودرو داده اند، قرار است در مرحله بعدی تولید، توان این پیشرانه به بیش از 160 اسب بخار و گشتاور به حدود 240 نیوتن متر برسد و جعبه دنده دوکلاچه تر جایگزین CVT می شود که البته اختمالا تولید این نسخه در سال آینده انجام خواهد شد.

هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت نهایی ام وی ام آریزو 5 اسپرت اعلام نشده اما با تئجه به اینکه بیلبورد های تبلیغاتی این محصول در شهر ها به اکران رسیده است، احتمالا این سدان بزودی در سامانه یکپارچه فروش عرضه خواهد شد. باید دید ام وی ام آریزو 5 اسپرت هم می تواند مثل نسخه معمولی همان موفقیت در فروش را در بازار داشته باشد یا خیر.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط