جمعه 15 تیر 1403 - 00:31

کد خبر 540275

سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 21:00:00


بایدن امسال هشت مجوز فروش محصول به هواوی را لغو کرده است


زومیت/ دولت بایدن برخی از مجوزهای صادراتی شرکت‌های آمریکایی برای ارسال کالا به شرکت هواوی را لغو کرد.
 
دولت بایدن امسال هشت مجوز را لغو کرده است که به برخی شرکت‌ها اجازه می‌داد تا کالاهایی به هواوی ارسال کنند. این اقدام به‌منظور فشار بر این شرکت رو‌به‌رشد انجام شده است.

به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا در اواخر اردیبهشت اعلام کرد که برخی مجوزها را لغو کرده است؛ اما نام یا تعداد تأمین‌کنندگانی که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند، مشخص نکرد. مجوزهای شرکت‌های کوالکام و اینتل نیز ازجمله مجوزهای لغو شده بودند.

وزارت بازرگانی در سندی اعلام کرد: «از ابتدای سال ۲۰۲۴، هشت مجوز اضافی مرتبط با هواوی لغو شده است.» لغو این مجوزها اقدام تازه‌ی دولت بایدن به‌شمار می‌رود؛ چراکه با وجود تلاش‌های واشنگتن برای محدودکردن فعالیت‌های هواوی به‌دلایل امنیت ملی، این شرکت شروع به بازیابی خود کرده است.

هواوی با وجود محدودیت‌های صادراتی آمریکا با معرفی گوشی هوشمند مجهز به پردازنده‌ی پیشرفته‌ی شرکت چینی SMIC در شهریور ۱۴۰۲، تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل را شگفت زده کرد.

بر‌اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint، این گوشی هواوی باعث افزایش ۶۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در شش هفته‌ی اول سال ۲۰۲۴ شده است. بخش قطعات خودرو هوشمند هواوی نیز به بازگشت این شرکت کمک کرده و موجب سریع‌ترین رشد درآمدی در چهار سال گذشته در سال ۲۰۲۳ شده است.

هواوی در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل نگرانی‌ها از جاسوسی از آمریکایی‌ها، در فهرست محدودیت‌های تجاری آمریکا قرار گرفت. تأمین‌کنندگان آمریکایی پیش از ارسال کالا به شرکت هواوی باید مجوزهای خاص و دشواری را دریافت کنند.

بااین‌همه، تأمین‌کنندگان هواوی به‌لطف سیاستی که دولت ترامپ معرفی کرد، مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار برای فروش کالاها و فناوری به این شرکت دریافت کرده‌اند. این مجوزها به شرکت‌های مذکور اجازه می‌داد تا طیف وسیع‌تری از اقلام شامل مبلمان اداری، تجهیزات ورزشی و قطعاتی با فناوری نه‌چندان پیشرفته برای اقلام مصرفی، مانند حسگرهای صفحه لمسی برای تبلت‌ها به هواوی ارسال شود.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط