یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 01:29

کد خبر 545794

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 12:29:00


افزون بر ۱۶ هزار پرونده مسکن روستایی خراسان شمالی به بانک معرفی شد


ایرنا/ معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: ۱۶ هزار و ۷۰۰ پرونده مسکن روستایی استان  در سه سال گذشته به بانک معرفی و ۱۴ هزار فقره منجر به عقد قرارداد شد.

علی روحانی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این مدت به مرحله پایان کار رسیده و سه هزار واحد در مرحله بهره‌برداری است.

وی افزود: تامین مسکن مقاوم برای روستاییان یکی از دغدغه های نظام است و تا کنون ۶۲ هزار واحد مسکن روستایی استان با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که ۶۲ هزار واحد از این تعداد با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی شده است و ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با حمایت این بنیاد ساخته شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سه هزار واحد مسکونی نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است که اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به ساخت پنج هزار و ۴۵۰ واحد مسکن مهر و ۲ هزار واحد مسکن محرومان، آن را از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانه دار کردن اقشار مختلف در استان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۸۵ هزار واحد مسکونی با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این منابع با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار قرار می گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط