یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:51

کد خبر 547093

دوشنبه 18 تیر 1403 - 10:51:41


جراحی پیچیده سه عضو مبتلا به کیست هیداتید در کودک سه ساله زاهدانی


صدا و سیما/ فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان از عمل جراحی پیچیده سه عضو مبتلا به کیست هیداتید در کودک سه ساله در این بیمارستان خبرداد.

محمد عارف امامی، فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان اظهار کرد: عمل جراحی کیست هیداتید در کودک سه ساله‌ای که در اتفاقی نادر، سه عضو بدن وی دچار این کیست شده بود با موفقیت انجام شد.
وی بیان کرد: کبد و هر دو ریه این کودک سه ساله دچار کیست هیداتید شده و این کیست باعث ایجاد مشکل تنفسی در کودک شده بود.
فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان افزود: در سه مرحله عمل جراحی تمامی کیست‌ها با موفقیت برداشته و بیمار با حال عمومی خوب از بخش فوق تخصصی جراحی کودکان بیمارستان علی ابن ابیطالب مرخص شد.
وی در خصوص کیست هیداتید گفت: این بیماری در اثر مصرف سبزی آلوده‌ای که خوب شسته و ضد عفونی نشده باشد به افراد منتقل می‌شود.
امامی با بیان اینکه این بیماری تا زمان عارضه دار شدن معمولا علامت خاصی ندارد تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود از مصرف سبزیجات ضد عفونی نشده خودداری کنند.
رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان هم گفت:خطرناک‌ترین عمل جراحی مغز و اعصاب با عنوان پاره شدن رگ‌های مغز آنوریسم مغزی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان با موفقیت انجام شد.
فریبا کوشا افزود: افزایش فشار داخل رگ‌های مغز باعث پاره شدن رگ‌ها و ایجاد آنوریسم مغزی می‌شود.
وی ادامه داد: درمان جراحی این عارضه فقط در پیشرفته‌ ترین بیمارستان‌های کشور انجام می‌شود و با حضور جراحان ماهر و تجهیزات مطلوب، این اعمال جراحی و فوق تخصصی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان با موفقیت انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی حساس توسط دکتر نامور و دکتر پویان انجام شد گفت: این عمل جراحی به مدت چهار ساعت طول کشید و بیمار به آی سی یو منتقل شد.
محمد نامور متخصص مغز و اعصاب هم گفت: این بیماری دارای علائم اختلالات بینایی ودرد در اطراف چشم وسردرد شدید وبا عدم تمرکز همراه است و در صورت عدم درمان به موقع، بیمار دچار خونریزی مغزی می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط