یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 14:36

کد خبر 547632

دوشنبه 18 تیر 1403 - 16:40:22


اعلام رضایت کامل کارشناسان بهداشت جهانی از شهر سالم مراغه


فارس/ دبیر برنامه شهر سالم و ایمن مراغه گفت: آخرین مرحله ارزیابی توسط دفتر سازمان جهانی بهداشت در قاهره مصر از اردیبهشت سال جاری کلید خورد، بدین ترتیب در روزهای ١١ و ١٢ اردیبهشت دو جلسه هشت ساعتی مجازی برگزار شد و طی آن دبیران و روسای کمیته‌های تخصصی برنامه شهر سالم مراغه پاسخگوی سووالات تخصصی ارزیابان بودند.

صدیقه صلواتی، دبیر برنامه شهر سالم و ایمن مراغه اظهار کرد: در جلسات مجازی علاوه بر مسئولان دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران و دفتر اموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، سه تن از ارزیابان بین‌المللی شامل دکتر ماها العداوی و دکتر سمر الفکی از قاهره مصر و دکتر محسن کنعان از عمان نیز حضور مجازی داشتند.

صلواتی اضافه کرد: به دنبال آن طی روزهای ٢٧ و ٢٨ خرداد ارزیابان بین المللی در مراغه حضور یافته و اماکن مختلفی را مورد بازدید قرار دادند و طی مراسم اختتامیه رضایت کامل خود را از رویکرد و فرایند اجرای برنامه شهر سالم مراغه با محوریت دبیرخانه برنامه شهر سالم بیان کردند.
به گفته دبیر برنامه شهر سالم و ایمن مراغه، دبیرخانه این برنامه در دانشکده علوم پزشکی مستقر است و تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان مراغه فعالیت می نماید، به اذعان ارزیابان ملی و بین المللی شهر سالم به خوبی توانسته است در راستای هدایت علمی و اجرایی برنامه، نظام برنامه شهر سالم و حکمرانی خوب برای سلامت را در سطح شهر پیاده سازی نماید.

وی ادامه داد: برای این برنامه کمیته های تخصصی هفتگانه با محوریت شهرداری، آموزش و پرورش، هلال احمر، دانشکده علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی رانندگی، و بهزیستی و همچنین سازمانهای مختلف مردم نهاد به همراه اعضای اندیشگاه برنامه شهر سالم و نیروهای داوطلب مردمی از جمله کانونهای سلامت محلات و اعضای خانه مشارکت در سلامت شهرستان تشکیل شده است.

مراغه دومین شهر کشور پس از شهر جدید سهند است که برای پیوستن به جمع شهر های سالم جهان توسط کارشناسان بهداشت جهانی ارزیابی شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط