سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 19:17

کد خبر 57866

سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1402 - 09:44:00


واکنش آمریکا به تعمیق روابط ایران و روسیه


باشگاه خبرنگاران/ وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گسترش همکاری‌های دو جانبه میان ایران و روسیه آن را خطرناک و تهدیدی برای آمریکا دانست.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشستی خبری به گسترش همکاری‌های دو جانبه میان تهران و مسکو واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن از این بابت به شدت نگران است.

به گزارش پایگاه اصلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره مدعی شد: ایران گلوله توپ و تانک در اختیار روسیه قرار داده است. از ماه اوت سال گذشته تاکنون ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد عمدتا از نوع شاهد در اختیار روسیه قرار داده است و روسیه از این پهپاد‌ها برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین استفاده کرده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود افزود: به طور جامع، این همکاری میان روسیه و ایران نه تنها یک تهدید برای اوکراین است بلکه تهدیدی برای کشور‌های همسایه روسیه، ایران و جامعه جهانی است.

پاتل همچنین ادامه داد: تعمیق همکاری ایران و روسیه بسیار خطرناک است و یک تهدید محسوب می‌شود. این همکاری دو جانبه برای اوکراین و کشور‌های همسایه ایران و روسیه و همچنین تمام جهان مضر است. آمریکا به نوبه خود اقدامات تنبیهی علیه ایران انجام داده و انجام خواهد داد.

پاتل در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مراسم روز نکبت و پاکسازی قومی فلسطینیان و موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: ما همچنان شرایط سخت مهاجران فلسطینی را به رسمیت می‌شناسیم.

او ادعا کرد: دولت کنونی آمریکا تاکنون ۹۴۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه در اختیار مهاجران فلسطینی قرار داده است.

پاتل ادعا کرد: ما همچنین متعهد به یک راهکار دو کشوری فلسطین و اسرائیل هستیم. همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا گفته است، مردم فلسطین مستحق داشتن کشوری مستقل هستند و این همچنان سیاست آمریکاست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط