یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 10:59

کد خبر 62232

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 13:10:00


فعالیت 2 هزار خادمیار رضوی در استان مرکزی


ایکنا/ مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی با اشاره به فعالیت حدود ۲ هزار خادمیار در استان، گفت: در کنار خادمیاران رضوی بیش از ۲۵۰ یاور رضوی نیز با این مجموعه همکاری می‌کنند.

محمد بخشی، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اظهار کرد: دهه کرامت امسال با برنامه‌ریزی برنامه‌های مختلف از فردا، ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۰ خرداد ادامه دارد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی ادامه داد: بازدید از آسایشگاه‌های معلولان، بیمارستان‌ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از تولید کنندگان و فعالان برتر صنعتی و کشاورزی، دیدار با زندانیان، حل اختلاف بین مردم و برگزاری جشن‌های محله‌ای از جمله برنامه هایی است که به مناسبت دهه کرامت در این استان برگزار می‌شود.
بخشی اظهار کرد: کاروان زیر سایه خورشید ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در زرندیه و ساوه حضور دارد. در ادامه نیز این کاروان به ترتیب روزها در شهرستان‌های دلیجان، محلات، اراک، آشتیان، تفرش، کمیجان، خنداب، شازند، خمین و اراک حضور دارند. همچنین همزمان با ولادت با سعادت حضرت رضا(ع) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مصلای بیت‌المقدس اراک با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری بیش از۵۰ جشن محله محور به مناسبت روز دختر در استان، گفت: اردوی قم و جمکران ویژه خادمیاران رضوی در روز سی‌ام اردیبهشت انجام و جشن روز دختر نیز فردا، ۳۱ همین ماه در فرهنگسرای شهر اراک برگزار می‌شود.
بخشی اضافه کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، گلباران مزار شهدا، تهیه و توزیع غذای گرم، اهدای خون خادمیاران، اهدای جهیزیه، جشن ویژه نوزادان تازه متولد شده، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای پویش‌های مردمی، اجرای برنامه «سفره کرامت»، بازدید از ندامتگاه‌ها، برگزاری همایش‌های فرهنگی و پیاده‌روی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اعزام ۴۴ نفر از بیماران خاص به مشهد مقدس، افزود: شبکه خادمیاران رضوی با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان و خدمت به مردم و توسعه فرهنگ رضوی در کشور راه‌اندازی شده است. محوربرنامه‌های این شبکه تقویت و ترویج فرهنگ رضوی و تعمیق محبت حضرت رضا (ع) است. شبکه مردمی خادمیاران رضوی استان از ۲۷۳ کانون اعم از دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی، ۱۲ کانون مرکزی در شهرستان‌ها، ۱۳۰ کانون موضوعی و ۱۴۳ کانون محله‌ای تشکیل شده است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی اظهار کرد: حدود ۲ هزار خادمیار فعال در سطح استان در سامانه خادمیاری سازماندهی شده و در کنار خادمیاران رضوی بیش از ۲۵۰ یاور رضوی نیز با این شبکه همکاری می‌کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط