پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:30

کد خبر 631433

دوشنبه 26 شهریور 1403 - 18:54:36


نصب کپسول آتش‌نشانی در کامیون‌های کرمانشاه الزامی شد


ایرنا/ مدیرکل پدافند غیرعامل کرمانشاه از الزامی بودن تجهیزات مورد نیاز ایمنی برای تردد خودروهای حمل سوخت و بار خبر داد.

رسول مجد،مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه، اظهار کرد: تمام کامیون‌های حمل بار(تریلی) را موظف کردیم که باید مجهز به یک عدد کپسول آتش‌نشانی باشند.
وی با اشاره به اینکه در آتش سوزی پارکینگ پرویزخان، ۱۴ تریلی حمل سوخت عراقی در آتش سوخت که یکی از آنها هم ایرانی بود، تصریح کرد: اگر کامیون‌ها به تجهیزات ایمنی و کپسول های آتش نشانی مجهز باشند، می توانند با شروع آتش‌سوزی از سرایت شعله‌های آتش به محیط اطراف جلوگیری کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه روستاهای شهرستان کنگاور در تابستان سال جای دچار تنش آبی شدند، افزود: انتظار داریم برای سال آینده با نگاه ویژه و اهتمام جدی مسوولان مشکل بحران کم آبی منطقه‌ حل شود.
مجد پدافند غیرعامل را یک ضرورت در مقابل بحران ها تلقی کرد و افزود: آمادگی برای مقابله با هرگونه مشکلات در حوزه زیرساخت‌ها باید همیشگی باشد.
وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل سیاست پیشگیرانه و تسهیل مدیریت بحران در سطح ملی است، اضافه کرد: در سطح استان کرمانشاه ۱۱ کارگروه زیرمجموعه ستاد پدافندغیرعامل استان است که وظیفه آنها پیشگیری از وقوع هر اتفاق یا حادثه است.
وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در معنی عام یعنی دفاع غیرنظامی، که این از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ما وظیفه داریم به ویژه در آموزش و پرورش سطح آمادگی مردم را ارتقا دهیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط