پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:33

کد خبر 631469

دوشنبه 26 شهریور 1403 - 19:24:41


بانوی گیلانی به صف خیران مدرسه‌ساز پیوست


فارس/ یک بانوی نیکوکار گیلانی با اهدای شش‌دانگ ملک مسکونی خود در رشت به جرگه خیران مدرسه‌ساز ایران پیوست.

حاجیه‌خانم سیده سرور حسینی بانوی نیکوکار گیلانی شش‌دانگ ملک مسکونی به ارزش تقریبی هشت میلیارد تومان خود را به مجمع خیرین مدرسه‌ساز گیلان اهدا کرد.

ملک بانوی خیر گیلانی یک آپارتمان در خیابان تختی رشت به مساحت ۱۱۱ مترمربع بوده و در قالب صلح عمری به مجمع خیرین مدرسه‌ساز گیلان واگذار شده است.

بنا بر نیت نیکوکار گیلانی، ملک خیریه مذکور پس از پایان عمرش و بنا بر وصیت همسرش زنده‌یاد نقی چنگیزی با رعایت موازین حقوقی و قانونی به فروش خواهد رفت تا برای توسعه فضا‌های آموزشی ناحیه ۲ رشت به کار گرفته شود.

علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تقدیر از این خیر گیلانی، اظهار کرد: طی یک سال اخیر تاکنون ۲۵ فضای آموزشی در نقاط مختلف گیلان به بهره‌برداری رسیده که ۷۰ درصد این فضاها با کمک خیرین مدرسه‌ساز بوده است.

به گفته وی، از سال ۱۳۸۷ تا به امروز یک‌هشتم فضا‌های آموزشی با کمک خیران ساخته شده به‌گونه‌ای که ۳۸۰ خیر، ۴۰۰ فضای آموزشی را در سطح استان احداث و به بهره‌برداری رسانده‌اند.

گفتنی است، خیران مدرسه‌ساز گیلانی سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت‌وساز و تجهیز مدارس کمک کردند.به‌طورکلی ۳۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در ۳۱ مجمع استانی مشغول اعمال خیرخواهانه هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط