جمعه 30 شهریور 1403 - 14:02

کد خبر 635439

جمعه 30 شهریور 1403 - 10:24:00


روسیه: آمریکا مانع اصلی حل مشکلات منطقه است


تسنیم/ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به ۵ بار استفاده آمریکا از حق وتوی خود، ابراز عقیده کرد که ایالات متحده در حل و فصل مشکلات خاورمیانه، شورای امنیت و دیپلماسی بین المللی را یک بار سنگین تلقی می‌کند.

به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، شب گذشته، پنجشنبه، در نشست شورای امنیت این سازمان جهانی در خصوص مسائل غرب آسیا ابراز عقیده کرد که مقامات ایالات متحده شورای امنیت سازمان ملل و بطور کلی دیپلماسی بین المللی را به عنوان یک بار سنگین می دانند.

این دیپلمات روس تاکید کرد که کار عملی شورای امنیت برای حل و فصل مناقشه در خاورمیانه از سوی آمریکا مسدود شده و در این خصوص واشنگتن تاکنون پنج بار از حق وتوی خود استفاده کرده است.

به گفته نبنزیا، اعضای شورای امنیت باید «به دنبال تصمیمی قاطع در مورد آتش بس در غزه و اقدامات لازم برای اطمینان از رعایت آن باشند».

وی در پایان گفت: «ما باید نه بر جنبش حماس، بلکه بر همکاران آمریکایی‌مان فشار بیاوریم که هنوز شورای امنیت و دیپلماسی چندجانبه را به‌عنوان باری غیرضروری سنگین می‌دانند».

پیش از این، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز در نشست اضطراری مجمع عمومی این سازمان در مورد مسائل خاورمیانه یادآور شده بود که ایالات متحده از حق وتوی خود در شورای امنیت به منظور حمایت و رهایی دادن اسرائیل از مسئولیت اقدامات خود در نوار غزه سوء استفاده می‌کند. 

در عین حال در اواسط سپتامبر نبنزیا گفته بود که ایالات متحده عملیات نظامی طرف اسرائیل علیه مردم بی گناه در نوار غزه را پوشش داده و توجیه می‌کند. وی یادآور شد که به دلیل بی‌توجهی اسرائیل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و تصمیم شورای امنیت، یک "وضعیت انسانی وحشتناک" در این منطقه محاصره شده فلسطین ایجاد شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط