جمعه 30 شهریور 1403 - 14:04

کد خبر 635552

جمعه 30 شهریور 1403 - 11:12:33


حضور سفرای پنج‌کشور در جشنواره «مونسون» چابهار


صدا و سیما/ سفرای پنج‌کشور مالزی، اندونزی، برونئی، هند و پاکستان در جشنواره مونسون چابهار حضور داشتند و از غرفه‌های این جشنواره بازدید کردند.

ادهم کرد زابلی، مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۸۶ غرفه صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و انواع تولیدات و هنر دست زنان و مردان بلوچ و سیستانی در جشنواره مونسون چابهار دایر شده است.
کرد زابلی اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستایی استان با همکاری منطقه آزاد تجاری چابهار، استانداری و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری است.
وی افزود: ما در این جشنواره با رویکرد عرضه و فروش محصولات و صنایع‌دستی روستاییان و پخت و پز غذا‌های سنتی بلوچستان، برگزاری موسیقی محلی و همچنین مسابقات بومی و محلی سعی در شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری روستا‌های استان داریم.
مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به برگزاری نمایشگاه روستا آباد و جشنواره بین المللی مونسون در منطقه آزاد چابهار تعدادی از واحد‌های صنعتی و معدنی استان در این نمایشگاه محصولات خود را که بیشتر در مناطق روستایی در حال تولید هستند در معرض بازدید عموم قرار دادند.
کرد افزود: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ و سنن، آداب و رسوم و سبک زندگی روستاییان و عشایر در حوزه‌های تولید صنایع‌دستی، سبک ازدواج، کشاورزی و ماهیگیری دایر شده است که با استقبال گسترده گردشگران و بازدیدکنندگان همراه بوده است.
وی افزود: تنوع فرهنگی و زیستی در سواحل مکران این سرزمین را به گنجینه‌ای بی‌بدیل از مواریث فرهنگی تبدیل کرده که می‌تواند سبب رونق گردشگری در منطقه باشد.

 


 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط