یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:13

کد خبر 637125

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:51:24


شمار جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۱۹ نفر افزایش یافت


ایرنا/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد جانباختگان حادثه معدن طبس از ۱۳ به ۱۹ نفر افزایش یافت.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: این آمار تا ساعت ۷:۳۰ دقیقه امروز است و ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند.
وی با اشاره به اینکه اورژانس هوایی نیز برای امدادرسانی به محل حادثه رسید، افزود: از نظر پشتیبانی هیچ مشکلی در زمینه امدادرسانی به حادثه نداریم اما به دلیل عمق حادثه روند امدادرسانی زمان‌بر است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: متاسفانه حادثه تلخی ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که موجب انفجار شد که در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.
وی با بیان اینکه انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌ های شدید نبوده است، تصریح کرد: تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.
آخوندی تصریح کرد: با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.
وی ادامه داد: در مجموع اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی، اورژانس، نیروی انتظامی و سایر نیروهای دستگاه‌های استانی و شهرستان در محل حادثه فعال هستند، افزود: مسئولان نیز در محل حادثه حضور دارند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
آخوندی بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌شود که از سایر نقاط اقدامات پشتیبانی صورت گیرد و در این زمینه با استان یزد هم هماهنگی لازم برای کمک تخصصی جهت انتقال مجروحان و متوفیان از داخل تونل‌های معدن طبس انجام شده است.
وی از احتمال افزایش فوتی‌ها در معدن طبس خبر داد و گفت: جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه معدن برگزار شد و تصمیماتی اخذ و دستورات لازم صادر شد تا پیگیری‌های سریعتری را انجام دهند و اطلاع‌رسانی لازم به خانواده افراد حادثه‌دیده صورت گیرد.
آخوندی افزود: هماهنگی‌هایی با کشور انجام شد که امیدواریم شاهد حضور مقامات کشوری هم در طبس برای پیگیری‌ها و اقدامات تکمیلی باشیم.
حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه  ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.
با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.
اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۱۹ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از پیگیری ویژه رئیس جمهور برای حادثه انفجار در معدن" معدنجوی طبس " خبر داد و گفت: وزرای صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور پزشکیان برای پیگیری موضوع به طبس اعزام شدند.
وزیر کشور درپی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادر کرد.
 
  
  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط