یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:06

کد خبر 63728

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 14:59:00


۳۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان جشن‌های دهه کرامت می‌شوند


دفاع‌پرس/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در جوار ۳۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود، گفت: ویژه برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی از برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، بصیرتی و جشن در امامزادگان و بقاع متبرکه استان با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ویژه‌ برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود، بیان داشت: ایام دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای گسترش معارف ناب اسلامی و مفاهیم بلند و سازنده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در جوار ۳۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز با عنوان «حضرت فاطمه معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» نام گرفته که ویژه برنامه روز دختر در ۱۰ بقعه متبرکه اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام بخشی‌پور با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان «شمیم کرامت»، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح کاروان‌های شادی در هشت  بقعه متبرکه شاخص استان به صورت خودرویی و پیاده‌روی راه اندازی می‌شود.
وی گلباران امامزادگان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و عقدیتی، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) و نماهنگ مرتبط با زیارت امام هشتم شیعیان و حضرت معصومه(س)، ایستگاه مشاوره خانواده، برپایی ایستگاه‌های وقف مشارکتی، نورافشانی در شب ولادت امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در دهه کرامت امسال نیز خدام آستان قدس رضوی در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» در شهرهای مختلف استان حضور خواهند داشت، گفت: ۲ کاروان خدام از سوم تا دهم خرداد با پرچم متبرک گنبد امام رضا(ع) وارد استان خواهند شد و بقاع متبرکه استان میزبان این کاروان‌ها است.
حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه روز ملی بزرگداشت امامزادگان امسال به میزبانی ۱۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه در مناطق مختلف استان برگزار و از ۹۸ نفر از خدام و فعالان امامزادگان و بقاع متبرکه استان تجلیل خواهد شد.
وی برگزاری هفت محفل انس با قرآن کریم در بشرویه و بیرجند و خضری و طبس و فردوس و نهبندان، مدیحه سرایی در ۱۷ بقعه متبرکه، اجرای طرح «قرار دوازدهم» با توزیع بسته‌های معیشتی و نان و برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در ۳۲ بقعه متبرکه را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت ذکر کرد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط