دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:53

کد خبر 638315

دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:14:05


زهر بی برقی بر تن فولاد؛ تولید کاهش یافت


مهر/تولید فولاد در ۵ ماهه امسال با افت ۵.۴ درصدی مواجه شده که عمده دلیل این کاهش تولید ناشی از محدودیت های برقی است.

محدودیت‌های برقی در فصل گرم سال صنایع را با دشواری‌های زیادی مواجه کرد؛ از جمله این صنایع باید به صنعت فولاد اشاره کرد که در ۵ ماهه امسال با افت تولید مواجه شده است. آنطور که فعالان این صنعت می‌گویند عمده دلیل کاهش تولید فولاد دقیقاً به قطعی‌های گاه و بیگاه برق برمی گردد.

بر همین اساس، بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست سال جاری، ۴ میلیون و ۹۱۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع تولید شده که نسبت به ۵ میلیون و ۴۰۴ هزار تن تولیدی طی ۵ ماهه نخست پارسال، کاهش ۹ درصدی را تجربه کرده است.

در این بازه زمانی ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴ میلیون و ۲۱ هزار تن تولید شده بود، ۵.۷ درصد رشد را تجربه کرده است.

در مجموع طی ۵ ماهه امسال ۹ میلیون و ۱۶۸ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال (۹ میلیون و ۴۲۵ هزار تن) افت ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

زهر بی برقی بر تن فولاد/ تولید کاهش یافت

همچنین در بخش مربوط به شمش فولاد (فولاد میانی شامل اسلب و بیلت و بلوم) نیز شاهد تولید ۱۲ میلیون و ۱۶۸ هزار تن محصول بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال (۱۲ میلیون و ۸۶۹ هزار تن) افت ۵.۴ درصدی یافته است.

تولید آهن اسفنجی و کنسانتره سنگ آهن اما افزایش یافته و به ترتیب رشدهای ۱۱.۶ درصد و ۹.۶ درصد برای این محصولات ثبت شده است.

تولید گندله سنگ آهن نیز با کاهش ۲ درصدی از ۲۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تن در ۵ ماهه پارسال به ۲۷ میلیون و ۷ هزار تن در ۵ ماهه امسال رسیده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط