دوشنبه 02 مهر 1403 - 21:52

کد خبر 639164

دوشنبه 02 مهر 1403 - 17:39:17


سند جامع گردشگری گاوازنگ زنجان در حال تهیه است


مهر/ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از تهیه طرح جامع گردشگری منطقه گاوازنگ زنجان به عنوان یک سند راهبری خبر داد.

سعید خلجی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان اظهار کرد: توسعه متوازن شهری مؤلفه‌های زیادی دارد و اصل اول توسعه زیرساختی منطقه است و در کنار آن باید توسعه اقتصادی، جمعیت‌شناسی و مردم‌شناسی منطقه و سایر موارد را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه نگاه عمده استان در سه سال گذشته این بوده که بتوانیم توسعه را همه جانبه کنیم، عنوان کرد: این موضوع از پروژه‌های غرب زنجان از مسکن ملی، شهیدان کریمی و تأمین زیرساخت‌ها مشهود است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بزرگترین پروژه اخیر شهرداری مربوط به غرب زنجان، تصریح کرد: برای رشد ثانویه توسعه اقتصادی و جمعیت‌شناسی حرف اول را می‌زند.

وی یادآور شد: وقتی زیرساخت به یک منطقه برود جمعیت‌پذیری افزایش می‌یابد و فعالیت‌های اقتصادی رونق می‌یابد و باز هم توسعه شهری را به ارمغان می‌آورد و زیرساخت‌های بیشتری جذب می‌کند.

خلجی با اشاره به اینکه در ادامه اقتصاد است که تصمیم می‌گیرد این رشد جاری شود، خاطرنشان کرد: زیرساخت محرک توسعه است اما تنها عامل برای رشد یافتگی نیست.

وی در مورد منطقه گاوازنگ زنجان عنوان کرد: تصمیم‌گیری‌های مقطعی و غیرکارشناسی از دهه ۷۰ باعث شد شاهد مشکلات امروز باشیم و از طرفی ورود سازمان همیاری شهرداری‌ها به گاوازنگ و اقداماتی که انجام داد نتوانست انتظارات را برآورده کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه تعداد کثیری از مردمی که در این منطقه زمین خریدند درگیر مشکلات عدیده حقوقی و ملکی شدند، گفت: با توجه به اینکه محدوده ۷۸ هکتاری گاوازنگ داخل محدوده زنجان شده است، از اراضی ملی به مالکیت اداره راه و شهرسازی زنجان درآمده است.

وی از تعیین یک مشاور ذی‌صلاح برای انجام کارهای کارشناسی در منطقه گاوازنگ خبر داد و افزود: تهیه طرح جامع گردشگری و توریستی در حال تهیه است و چنانچه طرح آماده و تصویب شد، یک سند راهبری برای مدیریت استان خواهد بود.

خلجی با بیان اینکه منطقه گاوازنگ ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای رشد زنجان دارد، تصریح کرد: این سند وظیفه مسئولان برای نحوه خدمات‌رسانی به گاوازنگ را نیز مشخص می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط