سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 01:02

کد خبر 639331

دوشنبه 02 مهر 1403 - 20:51:07


برنامه مهارت‌آموزی باید از همان ابتدای سال تحصیلی اجرایی شود


صدا و سیما/ استاندار کرمانشاه گفت: بودجه مناسبی برای اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی در مدارس طبق مصوبه شورای آموزش‌وپرورش استان در نظرگرفته شده که باید از همان ابتدای سال تحصیلی با جدیت دنبال شود.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه سال تحصیلی در استان کرمانشاه با نظم و نشاط آغاز شد و امیدواریم یک سال پر خیر و برکت برای دانش‌آموزان و همچنین جامعه ما باشد.
وی مهارت آموزی دانش آموزان را یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان دانست و تاکید کرد: برنامه‌های مهارت آموزی طبق مصوبات نشست‌های قبلی شورای آموزش و پرورش استان باید از همان ابتدای سال تحصیلی با جدیت دنبال شود.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: بودجه مناسبی به این حوزه اختصاص داده شده و بستر‌ها فراهم است.
وی افزود: برای پیشبرد مناسب این برنامه‌ها نیازمند هم افزایی و انعقاد تفاهم نامه میان دستگا‌های مرتبط در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعتی، کشاورزی و ... هستیم.
صحرایی در ادامه سخنانش با تبریک فرا رسیدن هفته وقف، گفت: کودکان ما باید از هم اکنون با مهارتی به نام فرهنگ وقف آشنا شوند و این آموزش می‌تواند با وقف یک کتاب توسط دانش‌آموزان به کتابخانه مدرسه و یا اهدای وسایل شخصی یک دانشجو در پایان تحصیل به خوابگاه صورت بگیرد.
وی گفت: با ترویج اینگونه کار‌های به ظاهر کوچک می‌توان این فرهنگ وقف را به تدریج در مدارس و دانشگاه‌ها فراگیر کرد تا جامعه از برکات و ثمرات آن بهره‌مند شوند.
وی یادِآور شد: بستر‌های آموزش مهارت‌های زندگی در قالب یک برنامه جامع به دانش آموزان باید فراهم شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط