چهارشنبه 04 مهر 1403 - 18:50

کد خبر 641759

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:57:24


وکیل یاشار سلطانی: وی همچنان در زندان است


ایلنا/ وکیل یاشار سلطانی گفت: تا روز گذشته که به اجرای احکام مراجعه کردم نام آقای سلطانی در لیست مشمولین عفو نبود و امروز برادر ایشان هم که مراجعه کرده بودند همچنان نام ایشان در لیست مشمولین عفو قرار نگرفته است. بنابراین اجرای احکام هنوز ابلاغیه‌ای دریافت نکرده و آقای سلطانی همچنان در زندان است.

سیدصادق مصطفوی کاشانی وکیل یاشار سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اعلام کرد: بحث‌هایی که درباره عفو موکل وجود دارد مربوط به شنیده‌ها است و این خبر باید از سوی مرجع مشخصی مانند قوه قضاییه اعلام شود. تا روز گذشته که به اجرای احکام مراجعه کردم نام آقای سلطانی در لیست مشمولین عفو نبود و امروز برادر ایشان هم که مراجعه کرده بودند همچنان نام ایشان در لیست مشمولین عفو قرار نگرفته است. بنابراین اجرای احکام هنوز ابلاغیه‌ای دریافت نکرده و آقای سلطانی همچنان در زندان است. 
وی افزود:‌ تنها تغییری که در پرونده موکلم رخ داده این بوده که اعاده دادرسی آقای سلطانی به تاریخ 26 شهریور ماه پذیرفته شده و قرار است در روزهای آینده اجرای حکم متوقف و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شود. 
کاشانی روز گذشته گفته بود که با پذیرش ‎اعاده دادرسی ‎یاشار سلطانی در دیوان عالی کشور، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شد. با این رای دیوان کشور، باید اجرای حکم ۱۴ ماه حبس که از ۲۰ خرداد آغاز شده بود متوقف شود. امیدوارم یاشار سلطانی هر چه زودتر آزاد شود.
یاشار سلطانی روزنامه‌نگار در حکمی در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ ماه زندان محکوم شده بود که از ۴ ماه پیش اجرایی و راهی «زندان تهران بزرگ» شد. اما امروز با رای دیوان عالی کشور حکم نقض و به شعبه هم‌عرض ارجاع شد.

امروز اما در فضای مجازی خبری غیر رسمی در مورد اینکه سلطانی مشمول عفو شده است، منتشر شده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط