چهارشنبه 04 مهر 1403 - 22:53

کد خبر 641848

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 18:34:44


یادداشت سجاد بابایی در سالروز درگذشت امین‌ تارخ


پارسینما/ از چهارشنبه 11 مهرماه، فیلم سینمایی «استاد» با بازی سجاد بابایی در سینماهای کشور سراسر اکران می‌شود.

بابایی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر برای این فیلم، سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را دریافت کرد. بابایی بازیگری را با تئاتر و پس از آن از اوایل دهه نود با حضور در چند فیلم کوتاه و سینمایی کار حرفه‌ای خود را شروع کرد، اما اولین حضور جدی او، هم‌بازی شدن با امین تارخ بازیگر فقید سینمای ایران در سریال خسوف بود.

بابایی در یادداشتی که به مناسبت دومین سالروز درگذشت استاد تارخ نوشته است، از او و حمایت‌هایش در ابتدای مسیر حرفه بازیگری قدردانی کرد. متن این یادداشت را بخوانید:

  "در اتاق را آرام باز کردم و سلام کردم؛ برای اولین بار او نه بازیگری جوان که فردی را در آستانه بازی در جدی‌ترین نقشش میدید. برای پذیرش از سمت او نگران بودم و این نگرانی تا لحظه این دیدار ناپدید شد. از نخستین لحظات مرا مانند نسبتی که در قصه سریال خسوف داشتیم پذیرفت. 
معلم، اولین واژه ایست که با شنیدن نام تارخ، به ذهن خطور می‌کند. معلمی جریان‌ساز در متن سینمای ایران که بخشی از تاریخ بازیگری ایران را رقم زده است. به جز نقش‌های ماندگاری که ثبت کرد، هنرمندانی را تعلیم داده که تا ابد نامشان در تاریخ هنر این سرزمین خواهد درخشید و این زنجیره هرگز گسسته نمی‌شود و آنها نیز جوانان دیگری را پرورش خواهند داد. نقشی که تارخ بر جای گذاشته همان بال زدن پروانه در اثر پروانه اییست و مردن هرگز او را متوقف نخواهد کرد. خالقان نمی‌میرند ادامه خواهند داشت چون گندمزار در عطرنان…
یادش گرامی"


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط