چهارشنبه 11 مهر 1403 - 11:44

کد خبر 649328

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 09:38:42


پنتاگون: جنگ اوکراین اعتبار جهانی واشنگتن را زیر سوال برده است


مهر/ دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی اذعان کرد که جنگ اوکراین اعتبار جهانی واشنگتن را زیر سوال برده است.

به نقل از راشاتودی، سلسته والاندر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی می‌گوید که جنگ اوکراین جایگاه بین‌المللی واشنگتن را زیر سوال برده است.

والاندر در جریان مجمع امنیتی ورشو گفت: اعتبار جهانی آمریکا در اوکراین، در خطر است. آمریکا و اروپا در این چالش برای دفاع و بازدارندگی قابل اتکا علیه روسیه، باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی با اشاره به وسعت کمک دفاعی که متحدان اروپایی برای کی‌یف فراهم کرده و همچنین نقش‌آفرینی آنها در انتقال کمک نظامی به اوکراین، افزود: تنها اروپا نیست که به آمریکا نیاز دارد.

مقام ارشد پنتاگون همچنین در این مجمع تلاش داشت تا نگرانی‌ها درباره احتمال بی‌توجهی دونالد ترامپ (در صورت پیروزی در انتخابات) به ابتکارها و طرح‌های دفاعی داخلی اتحادیه اروپا را از بین ببرد.

ترامپ در نخستین دوره حضورش در کاخ سفید به دفعات اعضای اروپایی ناتو را به «مفت‌خوری» از قبل آمریکا متهم و در سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش نیز تهدید کرد که آن دسته از کشورهایی که نتوانند هزینه دفاعی تعیین‌شده را محقق کنند، از زیر چتر امنیتی آمریکا و ناتو خارج خواهند شد.

والاندر دراین‌باره گفت: آنچه می‌خواهم تاکید کنم این است که اروپا قرار نیست به تنهایی از خود دفاع کند. صحبت کردن از تقابل اروپا و آمریکا، نه تنها به مسکو بلکه به پکن نیز پیام اشتباهی مخابره می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته گفت که آمریکا برای حفظ سلطه نظامی و سیاسی خود در جهان، دست به هر کاری خواهد زد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط