پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 20:28

کد خبر 65268

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 19:28:00


۱۶ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان آبی شد


ایرنا/ طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی شهرهای کشور، ۱۶ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان آبی و یک مورد زرد است و رنگ نارنجی و قرمز از این نقشه حذف شده است.

بر این اساس تعداد شهرستان‌ها با رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان از ۱۳ به ۱۶ مورد افزایش و آمار شهرستان‌های با رنگ بندی زرد نیز از چهار به یک مورد کاهش یافته است.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ بندی شهرهای کشور، شهرستان های سیاهکل، رودبار و فومن از رنگ زرد کرونایی خارج و آبی شدند و تنها یک شهرستان گیلان شامل شفت در وضعیت زرد باقی ماند.

این ارزیابی حاکی است، شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لنگرود، ماسال و لاهیجان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان با اشاره به ادامه روند کاهشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۲۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به آمار یکشنبه گذشته ۱۵ نفر کاهش یافت.

مهرابیان با اشاره به بستری ۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان ادامه داد: از مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان چهار نفر بدحال هستند.

وی از مردم خواست تا همچنان توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی در اماکن پرازدحام را رعایت کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط